Jasperina geboren??? - Reisverslag uit Ushetu, Tanzania van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu Jasperina geboren??? - Reisverslag uit Ushetu, Tanzania van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu

Jasperina geboren???

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan

30 Januari 2013 | Tanzania, Ushetu

Beste volgers en lieve familieleden en vrienden,

Schreef ik gisteren over de vrouw die uitgerekend is om te gaan bevallen en dat ik hoopte dat het geen nachtwerk zou worden……....

Maria en ik hadden afgesproken dat we voor het slapen gaan nog even bij de vrouw langs zouden lopen.
Na een paar potjes Keezen dacht ik om even voor 22 uur, laat ik nu maar even gaan, Maria zat namelijk nog in de kapel.
Ik controleerde de vrouw en voelde het hoofdje al!!!!
Gelukkig stapte op dat moment Maria binnen en hebben we de vrouw samen naar de verloskamer gebracht.
Ik stond nog op m’n sandalen en dus snel laarzen aangeschoten en een schort voorgedaan.
Maria stuurde de bewaker naar het zusterhuis om warm water te halen.

Gelukkig was Jasper al onderweg naar ons, dus hij heeft voor warm water gezorgd om de baby te wassen.
Na twee persweeen had ik de baby in m’n handen!! We hadden dus geen 5 minuten later moeten komen, dan had het kind al in bed gelegen.
Maria nam de baby over en ik heb gewacht tot de placenta ¨geboren¨ was.

Ondertussen hielp Jasper op de verloskamer Maria, met een luier te pakken en hij heeft zelf het rompertje aangedaan.
Deze had Ted meegenomen en komen hier erg goed van pas. Net als de mutjes die ik van de verloskamers van het MCA had gekregen.
Willen jullie deze blijven sparen, want ze zijn er hier heel erg blij mee?

We hadden alle drie wel een heel goed gevoel over hoe deze snelle bevalling was gegaan.
Trots liepen we rond 23 uur terug naar ons huisje.

Daar lag verder iedereen al in diepe rust. Ik denk dat de mannen moe waren, want zelfs het Keesbord lag nog gewoon op tafel.
Dit dus maar opgeruimd en dat is maar goed geweest, want het heeft vannacht flink geonweerd en geregend.
Weer niet zo dat onze watertank vol zit, maar we kunnen weer even vooruit.
Nu (9 uur) miezert het ook nog een beetje. Kees S. zei net al, dat wordt vanavond geen licht! We zullen zien.

Jasper is net met twee zusters vertrokken naar Kahama. Ze gaan daar boodschappen doen en Jasper gaat gelijk spullen voor de feestelijke plaatsing van ons Reunion bord halen.

Kees S. is al met het afkitten van de wastafel in ons huisje bezig en Ted gaat vandaag weer een paar moestuintjes bijwerken.

Ik denk dat ik het maar rustig aan doe vandaag!

Voor onze echtgenotes; het ¨lijstje¨ met wensdieeten komt er vanmiddag aan!

Dikke zoen voor alle familieleden en zij die zich aangesproken voelen,

Ook namens Ted, Jasper, Arnold en Kees S.
Kees M.

  • 30 Januari 2013 - 07:45

    Kees,Jasper,Arnold,Ted En Kees-Jan :

    Hallo lieve mannen,

    Wat een fijne verrassing om bij het opstaan al een mail van jullie in onze mailbox te ontvangen.
    Wat ben ik trots op onze knul!! Ik denk z'n pa ook. Gaat de pasgeborene echt Jasperina heten?
    Ben nieuwsgierig of jullie van Jasper en de nieuwe wereldburger ook een foto kunnen maken!

    Hier regent het sinds maandagavond en ik heb al een paar keer gedacht; laat het hier maar stoppen en laat het bij jullie daar maar vallen. Jullie hebben er meer aan dan wij hier en wij zijn het nu toch alweer zat.

    Lieverds, kijk vol verwachting uit naar de volgende mail.

    Mooie, fijne en rustige dag!

    Liefs
    Petra

  • 30 Januari 2013 - 08:02

    Liesbeth:

    Aaaah, wat lief Jasper, dat jij ook meehielp op de verloskamer! Dat moet vast bijzonder zijn geweest....
    Ben ook benieuwd naar een foto?

    Ik ben ook benieuwd naar de moestuintjes, Ted heeft daar echt eenboel werk in zitten volgens mij. Is het ook wat gelukt met de aardappels? Lijkt me nog best lastig in dat klimaat, of valt dat mee?

    Hier weer een drukke dag voor de boeg, Sanne is druk met de voorbereiding voor haar 1e communie, weet Helen ook alles van! Vanmiddag is de knutselmiddag, dus even geen judo vandaag... Ze heeft overigens afgelopen zaterdag haar blauwe slip gehaald (ze had oranje), dus ze was super trots!

    Tot snel!
    Groetjes Liesbeth

  • 30 Januari 2013 - 08:46

    Nel Coolegem:

    Hallo harde werkers,
    Wat een prachtig verhaal! Niet alleen Kees, maar ook Jasper kan in opleiding voor verloskundige. in dat beroep zou ik graag wat meer mannen zien, dus wat let jullie.
    Nog veel sterkte deze laatste paar dagen en alvast een goede reis terug.
    groeten Nel

  • 30 Januari 2013 - 09:11

    Gitta:

    Hoi mannen,

    Wat een verhalen, wat maken jullie veel mee....
    Geniet van jullie laatste dagen, morgen een heel bijzondere dag heel wat Reunion gedachten zullen bij jullie zijn bij het plaatsen van de steen!

    Liefs Gitta

  • 30 Januari 2013 - 09:37

    Joke Karman:

    Gisteravond laat nog gereageerd, maar ik kan het niet laten nu weer wat te schrijven. Bijzonder hoor Jasper, dat je vernoemd bent! Wie had dat gedacht dat die stapel mutsjes daar in de warmte toch van pas komen?
    Inderdaad Petra, de regen van hier mag ook van mij wel die kant op!
    Fijne dag gewenst vandaag.
    Dikke hug van Joke

  • 30 Januari 2013 - 10:19

    Rob:

    Beste mannen,

    Wat een verhalen zeg! Ik ben echt trots op jullie en wat zal het voor ieder van jullie een enorme ervaring zijn.
    Zelf ben ik nog een beetje aan het bijkomen van het Old Friends concert. Ik kan jullie zeggen: Het was geweldig! We hebben zoveel complimenten gekregen dat je er bijna stil van word. We waren zelf ook heel erg tevreden. Het liep goed, het geluid stond prachtig, de sfeer was fantastisch en de koorpartijen gingen heel goed. We hebben een huis vol bloemen en kaarten en hebben dat hele weekend nog een beetje verdwaasd rond gelopen. Iuxta was er ook met twee van haar medeburgers. Ze was jarig die dag en om die reden haar we haar die kaarten ook kado gedaan. Fijn dat ze er waren! Het deed ons natuurlijk ook goed dat Jos er was. Hij heeft volgens mij een fantastische avond gehad. Het maakte het wel allemaal erg emotioneel maar zeer warm!

    Ik ben echt benieuwd naar jullie presentatie als jullie terug zijn. Smaakt dit naar meer? Ik wens jullie verder weer een goede tijd toe. Groeten, Rob

  • 30 Januari 2013 - 12:30

    Marion:

    Lieve mannen,

    Wat een verhalen!!! Het lijkt zo naar het einde toe nog weer steeds intenser te worden. En Jasper, ik zei al tegen je moeder, dat wordt straks nog een carriere-switch!. Wat gaaf joh. En ja, dat kleine humpie, Marion. Voelt wel heel bijzonder, helemaal om er zo op de foto te zien. Verbondenheid! Mooi om te zien hoe snel de muren van het huisje omhoog gaan en dat jullie toch nog de steen kunnen inmetselen!
    Lieve mannen, ik wens jullie nog hele mooie dagen toe. Morgen een heel mooi afscheidsfeest met het inmetselen van de steen, het overdragen van de spullen en het afscheid nemen van iedereen. MOcht ik niet meer schrijven, alvast een hele goede reis terug. Ik verheug me erop jullie meer te kunnen vastpakken!
    Dikke kus voor jullie allemaal (en een extra big hug voor Kees :)
    Jon

  • 30 Januari 2013 - 12:42

    Leonie Hockings:

    Greetings from Down Under!
    I have only just started to read what you wonderful people are doing. If only there were more people like you what a different world we would live in. I'm sure all your family in Holland are very proud of you.
    (ik ben trots op mijn zwager Kees Jan S) Ik wens jullie sterkte voor de laaste dagen and safe trip home.

    groetjes van Leonie

  • 30 Januari 2013 - 13:59

    Bea Peetoom:

    Hè kanjers

    Wat maken jullie nog ontzettend veel mee de laatste dagen.
    een Marion en een Jasperina geboren.
    En dan dat graf van Maria dat ziet er geweldig uit .
    Ik ben trots op je broertje.
    Als je geen werk meer heb in de bouw, kan je zo bij Haker aan de gang.
    Ik wens jullie morgen een hele geslaagde dag toe met het in metselen van de steen.
    En met jullie afscheids feestje.
    Een hele goede terug reis .
    En tot zondag

    Een helle dikke knuffel voor jullie allemaal
    Maar in het bijzonder voor Kees S

  • 30 Januari 2013 - 16:01

    Martijn:

    Zo, in de trein even tijd genomen om alles terug te lezen. Ik had een achterstand van 6 mails(!) zoveel verwacht je er natuurlijk ook niet op korte termijn. Dat met 1MB per dag? Volgens mij valt dat wel mee.
    Ik heb weer genoten van de verhalen. Leuk dat mam vernoemd is.

    Even ter reactie/aanvulling op een eerdere reactie van oma: ik hoor net dat er weer sneeuw wordt verwacht van het weekend. Hoezo lekkere overgang.

    Verder heb ik van Petra gehoord dat Jasper erg blij zal zijn met mijn AZ uitslagen. Dus daar komt er weer 1: FC Den Bosch - AZ 0-5. We zitten dus in de halve final. Altijd lekker.

    Veel mensen waar ik tegen vertel dat jullie zondag alweer thuis komen reageren verbaasd dat het alweer om is. De tijd vliegt blijkt maar weer eens. Vrijdag met mam en oma en lies uit eten en dan zijn jullie er alweer bijna. Zoals ik al zei de tijd is om gevlogen en echt tijd om jullie te missen heb ik bijna niet gehad.

    Groetjess!

  • 30 Januari 2013 - 18:49

    Helen:

    Beste mannen,
    weer mooie dingen hebben jullie meegemaakt.
    Het wordt morgen vast een geweldig moment om de steen in te metselen, en het overdragen van de werkkleding en schoenen zal zeer speciaal zijn .En dan nog van iedereen afscheid nemen.

    Kees S.
    Vandaag ben ik nog met Leonie wezen Skypen. En ze heeft een berichtje geplaatst, leuk hé.
    Wel een vreemd idee, dat ik over een week in het vliegtuig zit onderweg naar haar, en jij nog eerst hiernaartoe moet vliegen. Veel te snel op elkaar eigenlijk, maar ja we hebben het niet zo gepland, het is ons overkomen. En het zijn allebei geweldige reizen. Wat jij nu heb meegemaakt is toch fantastisch. En dat ik weer heerlijk bij mijn familie kan zijn, vooral bij Leonie, Colin, Tara en Zoe is weer geweldig. Maar in mijn hooft tolt het wel behoorlijk, ik slaap erg slecht en Damon had weer een lekkenband. Enz, enz. Wil je snel weer in mijn armen, ook al is het maar voor drie dagen. Ik moet er nog 3 en een halve dag op wachten. (met alle emotie in mijn hart en hoofd, niet gemakkelijk)

    Mannen we wensen jullie een goede, veilig vlucht terug naar huis.
    tot zondag, vele groeten

    en een dikke kus en knuffel voor Kees,
    van Helen, Damon en Jason.


  • 30 Januari 2013 - 18:51

    Anja, Rene, David En Simon:

    Wohw, wat een bijzondere ervaring zal dit voor Jasper zijn geweest. Wat zal jij vol verhalen zitten. We zijn allemaal erg nieuwsgierig naar die mooie verhalen. Jullie laten daar met zijn vijfen veel mooie herinneringen na aan de bevolking en aan de zusters. Ze zullen jullie met weemoed zien vertrekken. Maar zij zullen ook weten dat jullie geliefden naar jullie verlangen.

    Achterblijvers nog maar 4 keer naar bed gaan en dan kunnen jullie de mannen weer omhelsen.

    Anja en haar mannen

  • 30 Januari 2013 - 19:07

    Ina:

    Lieve mannen,

    Net jullie verhaal nog gelezen, maar ik sta nu op het punt om naar de trein te gaan.
    5 slaapkamers behangen, Stien en ik zijn apetrots.

    En dat ben ik ook op jullie.

    Vanavond als ik thuis ben maak ik mijn antwoord af

    Dikke zoen voor allemaal.
    \ina

  • 30 Januari 2013 - 20:29

    Monique:

    Lieve mannen,

    Een heel speciale en heerlijke dag morgen met een mooi afscheidsfeest!
    We denken aan jullie (daar is natuurlijk niets nieuws aan...;-)

    Liefs Monique

  • 30 Januari 2013 - 20:47

    Zuster Bessie:

    Hallo Kees en de rest van de mannen,

    Wat mooi om jullie verhalen te lezen!
    Kees wat byzonder om nieuw leven op de wereld te helpen zetten, misschien
    is dit je nieuwe roeping..al weet je het zelf nog niet haha..

    Heel veel succes met jullie afscheid straks daar en geniet nog even van jullie
    byzondere avontuur!

    Zuster Bessie

  • 30 Januari 2013 - 21:15

    Haijo:

    Beste mannen,

    Heb net de laatste paar verslagen gelezen,en geloof het of niet
    na het verorberen van een pizza bij il Corso vandaan:-)
    wat een prachtige verhalen weer.
    Ik zal het best missen die dagelijkse verslagen dus daarom stel ik aan Kees voor
    GA ER MEE DOOR!! (Als je thuis bent).
    Ik denk namelijk dat je zelfs minder interessante gebeurtenissen heel boeiend kunt schrijven.
    Buiten het feit om dat je een goeie verloskundige bent, heb je misschien wel een andere roeping gemist.
    Dit geldt overigens ook voor de andere mannen.
    Jullie draaien nergens je hand voor om, wat een veelzijdigheid.
    Enorme bewondering voor jullie vanaf deze kant.

    groetjes en alvast een goede reis terug.
    Haijo

  • 30 Januari 2013 - 22:39

    Maaike Kuyper-Bitter:

    Lieve mannen,

    Wat een super mooie verhalen om te lezen, zo kan ik me erg goed inleven in de dingen die jullie mee maken...
    Bijna zit het avontuur erop, nog de steen plaatsen en de laatste dingen doen voor de reis naar huis begint.

    Met hoeveel man zijn de baobab bomen in jullie omgeving te omhelsen, of zijn ze zo groot dat jullie armen het niet redden???

    Natuurlijk is de data van jullie presentatie allang vastgezet in onze agenda, kan niet wachten om de verhalen live aan te horen.

    Deze reis zal jullie nog jaren bij blijven.
    Al die pasgeboren kindjes, de grote wonden, het graf voor dat jonge meisje en niet te vergeten het doktershuisje, daar ging het tenslotte om.

    Hier zijn ze de dagen aan het af tellen.
    Benieuwd wat jullie als diner in het koude kikkerlandje wensen?
    Hoop dat het niet gaat sneeuwen voor jullie weer thuis zijn, dat zou een erg grote overgang worden.
    Thuis blijvers;dikke truien, winterjassen, sjaal, muts en wanten meenemen naar het vliegveld.
    Misschien ook wel een thermo onderbroek of mallot, hahaha...
    Vergeet de snowboots niet in de auto te leggen en de kachel een graadje hoger zetten...

    Nu zitten jullie nog vol in het grote avontuur waar jullie een Hollandse draai aan het dagelijkse leven daar geven.
    Duizendpoten, dat blijken jullie te zijn.
    Voel me super trots op jullie en eigenlijk voel ik door jullie vaderlandsliefde <3

    Nu ik dit schrijf, blijkt het water te stijgen in onze noord-zee door springtij en forse golven door de storm.
    De griep grijpt in Nederland om zich heen en heeft nu ook ons gezin te pakken gekregen en hoestten we onze longen uit ons lijf.

    Geniet, geniet, geniet...
    Dikke Hollandse knuffel
    Van Mij...

  • 30 Januari 2013 - 22:48

    Ina:

    Nou hier dan waarschijnlijk de laatste mail richting Ushetu.Nog veel plezier morgen met het plaatsen van de gedenksteen. Prachtig toch dat jullie werk zo bekroond wordt.

    Kees wat geweldig dat je weer zo.n mooie baby in je armen mag hebben. Bijzonder dat Jasper daarbij was en de baby de eerste kleertjes heeft aangedaan. Jasperina is inderdaad een prachtige naam.
    Kees je zult wel trots zijn dat je een Marion daar achter laat. Je hebt het dik en dik verdiend.

    Wat een mogelijkheden zijn er deze 5 weken voor jullie geschapen.
    Wie weet is er voor Jasper een hele nieuwe richting in zijn leven geboren.

    Ted is er al iets te zien in je groentetuin. Hebben aardappelen de kans om een grote opbrenst te geven.
    Ik ben zo benieuwd naar je verhalen.

    Ik heb nog geen recepten gelezen van de mannen om het eerste diner zondag met het thuisfront te nuttigen.
    De 5 weken zijn omgevlogen, mede door de mooie verhalen die Kees toch steeds maar weer naar ons toe heeft gestuurd. Ook ben ik benieuwd naar het dagboek van Ted.

    Het zal voor de zusters wel een emotioneel afscheid worden. 5 van die hardwerkende mannen laten gaan, terwijl er nog zoveel te doen is, valt denk ik voor de zusters niet mee.

    Ik ben nu weer lekker thuis en heb inderdaad de 5 kamertjes behangen. Stien en ik zijn heel trots op ons werk en hebben het gelukkig op tijd afgekregen.

    Nou mannen geniet nog van de laatste dagen. Het diner bij de bisschop en een goeie reis naar huis.

    Dikke zoen voor allemaal.
    Ina

  • 30 Januari 2013 - 23:16

    Joop:

    Ik heb heel veel bewondering voor julie.

  • 31 Januari 2013 - 10:08

    Jos Henselmans:

    Komt mam gister mijn kantoor ingelopen en zegt, moet je nou eens lezen.
    Tja dat is wel heel byzondere wat Jasper mee heeft gemaakt.
    Zo langzamerhand naar het einde van jullie verblijf in Tanzania gaat er bij mij ook een lampje branden. In het begin dacht ik waarom wordt er niet meer gebouwd . Ze gaan er toch heen om een huis te bouwen. Maar jullie zo een maand volgend weet ik dat bij mij de knop om moet. Het gaat niet alleen om snel een huis te bouwen. De ervaringen die jullie daar opdoen
    Blijven je zeker heel je leven bij. Zowel geboorte als dood hebben jullie meegemaakt
    Zijn jullie bezig om een grafsteen te maken is er de volgende dag alweer nieuw leven. En is de cirkel weer rond. Dan is het bouwen van z,on huis iets minder belangriijk. Toch goed om te horen dat de muren al iets omhoog gaan.
    En wat Jasper betreft, die is van alle markten thuis ,net als zijn vader . Goed gedaan Jasper!

    Groeten pap,mam en opa en oma

  • 31 Januari 2013 - 11:30

    Cock Boekel:

    hoi mannen ik geniet zo van jullie verhalen , wat jullie allemaal doen en meemaken ,leuke en minder leuke dingen zo zie je maar weer dat alles zo dicht bij elkaar ligt .nog n paar daagjes voor jullie ,dan komen jullie weer in de harde realiteit,het zal er daar heel anders aan toe gaan ,ik wens jullie n goeie tergreis en geniet nog van de laatste dagen groetjes uit het stormachtige Heerhugowaard xx Cock

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 718
Totaal aantal bezoekers 75304

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 03 Februari 2013

Doktershuisje Ushetu

Landen bezocht: