Plechtige afronding graf Maria - Reisverslag uit Ushetu, Tanzania van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu Plechtige afronding graf Maria - Reisverslag uit Ushetu, Tanzania van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu

Plechtige afronding graf Maria

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan

29 Januari 2013 | Tanzania, Ushetu

Beste volgers en lieve familieleden en vrienden en vooral ook Ilke Stekelenburg uit Den Haag!,

Vooral ook Ilke, omdat dit stukje over Maria gaat, het meisje waar zij in 2011 kennis mee heeft gemaakt:

Het wordt even een kort stukje, want ik wil ook nog wat van de zon genieten;

Vanmorgen zijn we met z´n allen (wij, de zusters, pastoor Diego, het hoofd van de school en alle ongeveer 40 klasgenootjes van Maria) naar het graf van Maria gegaan.

Pastoor Diego zegende het graf enZr. Maria sprak enkele woorden.
Daarna mocht iedereen zijn-haar briefje met enkele woorden voor Maria, in het gat waar het kruis komt, stoppen.
Waarna pastoor Diego het Kruis plaatste en Kees S. dit meteen vastzette met specie.
Het hoofd van de school sprak hierna nog enkele mooie woorden.
Hij herinnerde Maria als een voorbeeld leerlinge.

Hierna gingen wij allen weer met onze ¨gewone¨ werkzaamheden door.

Kees en Ted met de goten afkitten (pastoor John had kit en nog wat spullen meegenomen uit Kahama) en Jasper met het foto lijstje voor het graf van Maria en het prikbord in het kantoortje van de zusters.
Arnold met de bouwbegeleiding.

In de Medische Post is het nu rustig; 1 ziek kind met boven de 40 graden koorts, wat is paracetamol dan toch een wondermiddel, want hij ligt nu rustig te slapen. En 1 vrouw die uitgerekend is om te gaan bevallen. Als het maar weer geen nachtwerk wordt…..

Hartelijke groeten en een dikke zoen voor alle familieleden en zij die zich aangesproken voelen,

Ook namens Ted, Jasper, Arnold en Kees S.
Kees M.

  • 29 Januari 2013 - 19:39

    Monique:

    Lieve mannen, wat ontroerend prachtig hebben jullie het graf gemaakt en wat fantastisch dat de hele klas van Maria er bij betrokken is. Hartverwarmend. En wat ontzettend leuk dat dat mooie meisje naar m'n mooie zus is vernoemd. Fantastisch. Nu jullie de laatste dagen in Ushetu zijn lijken de verhalen nog wel intenser, maar misschien komt dat ook omdat ik uitzie naar jullie komst en het zo fantastisch vindt wat jullie allemaal doen. Als er even de gelegenheid is vertel ik wie maar wil horen over jullie onderneming en mensen vinden het allemaal geweldig. Vanmiddag nog op het schoolplein toen ik Juliette uit school haalden, veel waardering van de moeders om me heen. Leuk hoor, zo trots op jullie. En wat geweldig dat jullie met lokale groenten een heel Nederlands maal creëerden. Super. Zo mooi ook Kees wat jij bijdraagt aan de gezondheid van de mensen daar. Heel dikke zoenen, ik zie weer uit naar het volgende verslag! Monique

  • 29 Januari 2013 - 20:10

    Liesbeth:

    Ha mannen,

    Wauw, wat leuk zeg, dat Marion is vernoemd! Inderdaad een eer!
    En wat is het graf mooi geworden zeg.... het zag er met de kinderen erbij erg indrukwekkend uit.

    Wat betreft zo'n boon: ik ben wel nieuwsgierig hoor. We zijn hier altijd wel in om iets anders te proberen, dus als het je lukt om er eentje heel mee terug te nemen..... ik hou me aanbevolen!

    Benieuwd of de volgende bevalling dan toch nog een Kees zal opleveren!

    Mannen, nog een paar dagen en dan kunnen jullie je familie weer omarmen, een heel bijzondere ervaring rijker!

    Groetjes Liesbeth

  • 29 Januari 2013 - 20:49

    Ina:

    Lieve mannen,

    Wat prachtig wat jullie daar toch allemaal klaar maken. Ik weet zeker dat jullie daar een overgetelijke indruk achterlaten. Wat mooi voor de familie en de schoolkinderen dat er zo'n mooi graf is gemaakt.
    Ook het kruis erop is gewoon geweldig mooi.
    Dat Ted lekker kan koken wist ik wel, maar dat hij het zelfs in Afrika voor elkaar krijgt vind ik erg knap.
    Alle pakjes cup soup hebben dus ook goed dienst gedaan.

    Kees gefeliciteerd met het babytje wat de naam van Marion mag dragen, heb je ook wel verdiend na al die bevallingen. Het is een prachtig kind.

    Kees S. Ik wist natuurlijk wat een mooie dingen jij kan maken, maar van grafstenen had ik nog nooit gehoord. Wie van jullie schrijft zo mooi.

    Ik hoop dat wanneer jullie in Nederland arriveren de thermometer boven nul is. Anders is de overgang wel erg groot.

    Morgen hoop ik met Stien de laatste slaapkamer (van Jan en Monique) klaar te maken. Daarna ga ik in de avond naar huis.
    We zijn trots op ons werk en samen met Stien was het heel gezellig werken.

    Lieve Ted en Kees en natuurlijk ook Kees, Arnold en Jasper, we zien uit naar jullie thuiskomst.

    Geniet van de laatste dagen en wij verheugen ons dat de laatste dagen zijn ingegaan.

    Lieve groet voor de mannen en dikke zoenen voor Ted en Kees.


  • 29 Januari 2013 - 22:07

    Margo:

    Lieve mannen,
    Wat weer een indrukwekkende verhalen en foto's. Net als zovelen ben ik ook SUPER TROTS op jullie. Ik ben nog steeds verslaafd aan jullie berichten. Iedere avond vaste prik: Bas & Guus op tijd naar bed en daarna als eerste de mail bekijken. Vandaag twee verhalen nog wel!
    Ik zie er naar uit "live" jullie verhalen te horen over hoe jullie deze tijd beleefd hebben.
    De ceremonie rond het prachtige graf van Maria zal jullie zeker ook aangegrepen hebben.
    En wat bijzonder dat er in Ushetu nu een Marion opgroeit.
    Geweldig ook om te zien dat de bouw al zo ver is gevorderd dat de plaquette ingemetseld kan worden.
    Ik wens jullie nog heel veel succes met de laatste loodjes.
    Geniet nog maar een paar avondjes van de mooie sterrenhemel en ik wens jullie alvast een heel mooi afscheid toe, daar.
    Dikke zoen Margo

  • 29 Januari 2013 - 23:20

    Joke Karman:

    Lieve allemaal,
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Voorals als het beeldend wordt omschreven. Complimenten daarvoor Kees. Soms heerlijk humoristich, vaak ook ontroerend, brok in mijn keel.
    Voor jullie allemaal goede laatste dagen aldaar gewenst!
    Liefs en een dikke knuffel, Joke

  • 30 Januari 2013 - 08:44

    Arthur De Backker:

    Mannen,
    Wat prachtig om al jullie verhalen en ervaringen te lezen. Wist niet Kees dat je zoveel schrijf talent had! We kunnen zo goed meelezen wat jullie allemaal meemaken.
    Wat zullen ze in Ushetu van jullie genieten, ze gaan jullie vast erg missen.
    Ook leuk om de reactie van al jullie volgers te lezen. Volgens mij kijken ze ook erg uit naar jullie terug komst, het is toch best een hele periode.
    Het is hier dramatisch weer, het blijft storemen en regenen een hele overgang naar de vorstperiode.
    Veel succes de laatste paar dagen.
    Groet, Arthur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1035
Totaal aantal bezoekers 75360

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 03 Februari 2013

Doktershuisje Ushetu

Landen bezocht: