Zondag 20 januari deel 2 - Reisverslag uit Ushetu, Tanzania van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu Zondag 20 januari deel 2 - Reisverslag uit Ushetu, Tanzania van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu

Zondag 20 januari deel 2

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan

20 Januari 2013 | Tanzania, Ushetu

Hallo beste lezers, lieve parters , kinderen en familieleden, reunión leden, sponsoren, vrienden, collega´s,

Waarvoor ik aan het begin van de middag al vreesde, is inderdaad uitgekomen.

Nog allerlei klusjes gedaan en zelfs nu is Ted de voortuin van de school nog aan het harken, en zijn Arnold, Kees S. en Jasper slingers aan het ophangen.

Ik neem even mijn tijd voor de verslaglegging.

Jasper heeft zich vandaag ontpopt als brood bakker. En dan nog wel in een hout gestookt olievat!!
Hij had hulp van een alleraardigs Tanzaniaans meisje, die zowaar ook wat engels sprak.

Ted heeft vanmiddag aardappels geschild en 2 witte kolen aan stukjes gesneden. Dit was hij op een gegeven moment zo zat, dat hij maar een siesta heeft genomen.

Ik heb toen ook nog maar 4 van die knapen van kolen voor m´n rekening genomen, maar na de vierde had ik het ook wel gehad.

Het begint nu (19.10 uur) te schemeren, dus we zullen zo wel stoppen met de activiteiten. Er is hier namelijk nauwelijks buitenverlichting. Een groot voordeel hiervan is dat we ´s avonds steeds kunnen genieten van een prachtige sterrenhemel.

Bedankt weer voor alle reacties,

Lia wat fijn dat jij en Jos ons volgen en dat Jos begrijpt waar het over gaat.
Hij is tenslotte een van de motoren geweest die van dit Project een succes hebben gemaakt.
Ik weet niet of ik het al eerder geschreven heb, maar de zusters en wij nemen Jos z´n gezondheid mee in de gebeden.

Lieve Ina, het klopt dat er vrijdag geen stukje geschreven is.
Wel leuk om te merken dat dit gelijk gemist wordt. Ik had er toen even geen puf voor.

Lieve Petra,
De tekeningen van Chloë en Daphne zijn binnen gekomen en gezien door Arnold en Jasper.
Heel hartelijk dank hiervoor

Suus, de foto´s met de reunion steen zijn al gemaakt in het zustershuis.
We proberen er echter ook nog een op de gevel van het doktershuis te maken.

Margo, wat een lekker idée. Op nummer 1 staat voor mij koffie met kluts en als dan meteen stuk Monchou taart kan graag. We zitten de laatste dagen al vaker over een broodje kaas of worst te fantaseren en Jasper had het vanmiddag zelfs over frikandellen! (die hoef ik niet hoor)

Petra, Ik hoop dat je dit stuk ook weer op de site wil zetten.
Ik zal zo ook nog wat foto´s mailen.

Dikke zoen voor IEDEREEN

Ted, Jasper, Kees S, Arnold en Kees M.

  • 20 Januari 2013 - 17:48

    Kees,Jasper,Arnold,Ted En Kees-Jan :

    Ook nu weer even de originele quote's bij de foto's.
    Groetjes
    Petra.

    Jasper de deur van de nog te openen school aan het repareren

    De fundering aan het ophogen d.m.v. waterpastouwtje a la bouwbedrijf Henselmans!

    De trossen bananen die Ted en Kees toen nog moesten schillen

    Jasper als bakker met op de voorgrond z´n oven

    Kees als deegkneed machine

    Ted aan het pieperschillen met veeel vrouwen om hem heen!

  • 20 Januari 2013 - 18:10

    Jaap:

    Weer een leuk verslag Kees de hele familie leest mee en dan ook nog de foto's.
    Geen kerkdienst vandaag op zondag?
    Lekker warm ideaal weer, het is hier code oranje in sommige delen van Nederland.
    Zelfs morgen extreem weer en een drukke spits enz. De NS weer problemen met de sprinters en andere rommel. Misschien kan Medivice er eens naar kijken...
    Kun je thuis ook brood bakken lijkt ons lekker en gezond.
    Wat een rustige dag had moeten worden is toch weer druk geworden een maand is tekort denk ik, kwestie van bijhouden ook!
    Veel succes allemaal, noodzakelijk, moedig en solidair vrijwilligers als jullie zijn er altijd te kort, namens de familie bedankt voor de updates en het harde werken.

    Jullie kunnen wel een klein dagboek uitgeven!

    Groeten

    Jaap

  • 20 Januari 2013 - 18:14

    Paul En Monique De Wildt:

    Hallo Kees en de andere mannen,

    Mooie belevenissen te lezen hier en fantastische foto`s te zien. We volgen jullie vanuit een onder gesneeuwd Nederland.

    Veel sucses en goede werken!!!

    Groetjes Paul en Monique (overburen van Kees Mol)

  • 20 Januari 2013 - 18:38

    Petra:

    Hallo lieve volgers,

    Wat worden we verwend vandaag! Twee verslagen en daarbij ook nog foto's.

    Wat genieten wij, achterblijvers, van jullie lieve en leuke reacties. Het doet ons ook ontzettend veel goeds om jullie reacties te lezen.

    Wij hopen dat jullie, net zoals wij, nog heel veel genieten van onze mannen.

    Dank voor jullie berichten.

    Groetjes,
    Helen, Damon en Jason
    Ina, Monique, Margot en hun mannen en kids
    Marion, Martijn, Lisanne
    Petra, Corina en Martijn

  • 20 Januari 2013 - 19:04

    Nel Coolegem:

    Beste harde werkers,

    Prachtig om jullie verhalen te kunnen lezen, het is alsof ik zo'n twintig jaar terug gain de tijd, toen ik dezlfde verhaln en foto's ontving van mijn broer en schoonzus vanuit Zimbabwe.
    Goed om te zien dat jullei met eenvoudige middelen toch zoveel kunnen maken, maar ja daar ben je dan ook vakman voor, ieder op zijn eigen terrein!
    Jasper, als je terug bent mag je mijn broodbakmachine wel lenen, dat gaat heel gemakkelijk, maar of de broden ook zo lekker smaken as uit een houtgestookte oven, betwijfel ik.
    Heel veel succes daar in de warmte, geniet er nog maar even van,
    groeten voor jullie allemaal, Nel Coolegem (buurvrouw van de Henselmannen)

  • 20 Januari 2013 - 19:37

    Thorsten Zwart:

    Beste alle daar.
    Ik stel mij maar even voor (voor de gene die mij niet kennen) Ik ben een oud colega en dartmaat van Cees S. Helaas moet ik toe geven dat ik nu voor het eerst even kijk wat jullie aan het uitspoken zijn. Dus heb even het een en het ander bekeken en gelezen. Wat schetst mijn verbazing niet al te veel foto's van het bouwproject en het ontbreken van een bouwtekening, leiding en coordinatie. Of is dit de manier van bouwen al daar??? (Grapje natuurlijk)
    Ik zie dat jullie een mooi avontuur daar beleven en met veel verhalen zullen thuis komen. Geniet er van en je moet maar zo denken, hier is het ook niet altijd prettig om buiten te werken!!! (temp gevoel -13)

    Sterkte al daar en wie weet tot later.
    Thorsten en Helen uit Heiloo

  • 20 Januari 2013 - 19:37

    Thorsten Zwart:

    Beste alle daar.
    Ik stel mij maar even voor (voor de gene die mij niet kennen) Ik ben een oud colega en dartmaat van Cees S. Helaas moet ik toe geven dat ik nu voor het eerst even kijk wat jullie aan het uitspoken zijn. Dus heb even het een en het ander bekeken en gelezen. Wat schetst mijn verbazing niet al te veel foto's van het bouwproject en het ontbreken van een bouwtekening, leiding en coordinatie. Of is dit de manier van bouwen al daar??? (Grapje natuurlijk)
    Ik zie dat jullie een mooi avontuur daar beleven en met veel verhalen zullen thuis komen. Geniet er van en je moet maar zo denken, hier is het ook niet altijd prettig om buiten te werken!!! (temp gevoel -13)

    Sterkte al daar en wie weet tot later.
    Thorsten en Helen uit Heiloo

  • 20 Januari 2013 - 20:34

    Astrid:

    Mooi om jullie verhalen te lezen, alhoewel ik stiekem wel jaloers ben op jullie buitenleven. Ben graag buiten maar met dit extreme weer hier moet ik dat maar even uit het hoofd zetten. Jouw vrienden Jasper rilden vrijdag al in hun tuig en hadden maar net de bowlingbaan gehaald. Hoe het vandaag met ze gaat weet ik niet misschien blijven ze wel overnachten in la strada. Voor morgen succes maar weer met alle werkzaamheden! Groeten ui heiloo, fam. Wiebering

  • 20 Januari 2013 - 21:50

    Kees En Thea:

    Hallo mannen

    Ja wij volgen jullie nog steeds.
    Wij vinden het bijzonder knap wat jullie daar allemaal ondernemen.
    Kees M. misschien was het een optie geweest om Tessa mee te nemen.
    Zij had er denk ik ook een heleboel kunnen leren.
    Veel succes nog allemaal daar en wij blijven lezen.
    Groetjes Kees en Thea.

  • 20 Januari 2013 - 23:15

    Joke Karman:

    Goedenavond mannen,
    De uitdrukking 'zondagsteek houdt geen week', heb ik mijn ouders vroeger heel vaak horen zeggen... totdat ik in de zorg ook op de zondagen moest werken. En bepaalde dingen moeten nu eenmaal gebeuren. Brood bakken, bananen pellen, aardappels schillen en kolen fijnsnijden... er moet toch gegeten worden. Voor hoeveel man/vrouw moet er eten klaargemaakt worden? Nemen jullie wel af en toe wat rust?
    Ted, wat een prachtige foto waar jij (met al die vrouwen rondom je) aan het piepers schillen bent!
    Fijn hoor, dat jullie zo vaak berichten kunnen plaatsen, dát dat zou kunnen was toen jullie weggingen nog niet duidelijk. Ik neem aan dat het voor jullie erg leuk is, te weten dat jullie berichten door zoveel mensen gelezen en gewaardeerd worden.
    Tot mails. Groeten, ook van Fons, en liefs van Joke

  • 21 Januari 2013 - 13:12

    Rob Metzelaar:

    Hoi allen

    Wat een goed initiatief, hier mogen jullie trots op zijn.
    Voor Arnold wil ik zeggen: eerst wordt je ontslagen en dan wordt je avonturier.
    Goed gepland deze trip, Hier ligt 10 cm sneeuw en is het -1. Als je terug bent kan je weer vol aan de bak.
    Ik spreek je.
    Hou je Haaks

    Rob Metzelaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 873
Totaal aantal bezoekers 75310

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 03 Februari 2013

Doktershuisje Ushetu

Landen bezocht: