Laatste hele dag in Ushetu - Reisverslag uit Ushetu, Tanzania van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu Laatste hele dag in Ushetu - Reisverslag uit Ushetu, Tanzania van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu

Laatste hele dag in Ushetu

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan

31 Januari 2013 | Tanzania, Ushetu

Beste volgers en lieve familieleden en vrienden,

Zoals de titel van dit stukje al zegt; onze laatste hele dag in Ushetu!

Gisteren liepen we al een beetje met het gevoel rond dat we hier weggaan, vandaag zal dit niet minder zijn.

De koffers worden opgeruimd en alle kleding die we aan de bouwvakkers gaan geven, verzameld.
Het is een hele stapel kleding die Kees S. van verschillende bedrijven gesponsord heeft gekregen.

Jasper heeft gisteren in Kahama boodschappen voor vanmiddag gekocht en daarnaast voor de Medische Post een bureaulamp. Ik had dit een paar weken geleden geopperd en hij had er nu 1 gezien en gekocht. Top van hem hoor!

Deze hebben we de zusters kado gedaan zodat ze niet meer met een hoofdlampje op hoeven te hechten etc.
Maria en Godi waren er vanmorgen heel erg blij mee.

Gisteren hebben Arnold en ik nog een vlieger in elkaar gezet. Daar er geen wind stond konden we hem nog niet oplaten.
Vanmorgen heeft hij even gevlogen; we zullen hem nog wat aanpassen en dan als voorbeeld aan de zusters aanbieden.

Jasper, Arnold, Kees en Ted zitten nu nog over een aggregaat gebogen. Deze is van de zusters voor het opwekken van electriciteit, mochten de zonnecollectoren te weinig opwekken. Je raad het al…. deze doet het niet (er zat ook geen diesel in) dus dat eerst maar eens gehaald.
Hopelijk krijgen de mannen hem nog aan de praat voordat we morgen ochtend vertrekken.

Ik hoop dat ik de laatste nacht beter slaap dan gisteren.
Rond half 12 begon het te onweren en te hozen. De goten liepen aan alle kanten over.
Voordeel is wel weer, dat toen ik rond 01 uur naar de w.c. ging, ik deze wel kon doortrekken! Wat een luxe.

Vanmiddag om 17 uur gaan we de bouwvakkers verrassen met wat drinken, nieuwe kleding en voor een paar goed schoeisel.

Daarnaast gaan we ook de Reunion gedenksteen inmetselen.

Ik hoop dat er daarna nog wat tijd is om hiervan een paar foto´s te mailen, anders zullen we dit na thuiskomst alsnog doen.

Voor wat betreft alle reactie´s;
Zelfs 1 uit Australië!
Bedankt weer hiervoor. Ik weet niet of we de nieuwe reacties hier nog lezen, anders zullen we dit zeker bij thuiskomst doen.

Wij zijn alle 5 blij dat we morgen weer op huis aan gaan en jullie weer kunnen zien en omhelzen.

Hou nog even vol!

Dikke zoen voor alle familieleden en zij die zich aangesproken voelen,

Ook namens Ted, Jasper, Arnold en Kees S.
Kees M.

• 31 Januari 2013 - 19:32

Maaike:

Lieve mannen,

Wat hebben we genoten van jullie mooie, leuke en ontroerende verhalen. Een mooie inkijk in wat jullie daar hebben gedaan en gezien. Dank jullie wel.

Maaike, Ron, Anne en Guus

• 31 Januari 2013 - 19:38

Ilke Van Steekelenburg:

Tunsifu Yesukristo!

Wat is dat snel gegaan zeg, nu alweer aan jullie laatste dagje begonnen.
    Ik heb met heel veel plezier al jullie verhalen gelezen elke dag. Wat gaaf wat jullie allemaal hebben kunnen doen! Geweldig!
    Geniet nog even van deze laatste dag! De groetjes aan iedereen daar!
    En een hele goede en gezegende reis terug toegewenst!

Groetjes, Ilke

• 31 Januari 2013 - 20:52

Jos Henselmans:

Hoi mannen

Het doet me deugd dat er zo bij het schrijden der wateren toch een knappe muur staat
    Toch nog plotsklaps snel gegaan
    Zijn jullie nu op balklaag hoogte?
    Ik hoop dat jullie het aggregaat aan de praat krijgen
    Verder goede reis en doe de bisschop maar de groeten van me als jullie daar gaan dineren
    Groeten pap en mam

• 31 Januari 2013 - 21:18

Dion:

Heren!

Naast jullie belevenissen hebben jullie vooral ook iets onvergetelijks achtergelaten daar! Deze mensen zullen jullie nooit meer vergeten en dankbaar zijn. Dat is toch geweldig!!
    Het was erg leuk jullie verhalen hier te kunnen volgen!
    Een goede reis terug naar huis gewenst...

Dion

• 07 Februari 2013 - 19:40

Karien Fabius:

Hallo prachtige mannen,

Met veel bewondering heb ik jullie verhalen gelezen. Helemaal top wat jullie hebben kunnen doen en fijn om het te kunnen volgen.
    Volgens mij is het een tijd en belevenis die jullie en de mensen in Ushetu voor altijd in je hart bij je draagt.

Lieve groet,
    Karien