Weer terug op Nederlandse bodem - Reisverslag uit Heiloo, Nederland van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu Weer terug op Nederlandse bodem - Reisverslag uit Heiloo, Nederland van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu

Weer terug op Nederlandse bodem

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan

03 Februari 2013 | Nederland, Heiloo

Zaterdag morgen nog een rondje door Mwanza gelopen en wat souveniers gekocht. Bij de supermarkt een nederlands stel (Tineke en Dirk uit Sassenheim) tegen het lijf gelopen. Zij wonen al een aantal jaar in Tanzania en zijn werkzaam in een ziekenhuis. Ze werden vergezeld door twee dames uit Nijmegen, die als co-assistent hier werkervaring opdoen. De zusters en Dirk en Tineke hebben adressen uitgewisseld en wie weet wat hier uit voort vloeit.
Om 3 uur richting luchthaven(tje). Afscheid genomen van zuster Maria en zuster Aleysford.
De vlucht van Mwanza naar Nairobi (Kenia) was 3/4 uur verlaat, maar daar we toch 4.5 uur op Nairobi moesten wachten, geen probleem.
Op Nairobi airport weer eens van een heerlijke cappucino genoten en een warme hap genuttigd. Hierna kwamen we een oom en tante van Arnold tegen die van Kenia naar Ethiopie zouden vliegen. Toevallig dat we ze net tegen het lijf liepen. Alle bekenden krijgen de groeten van hen.
Om even over 23 uur vlogen we met de boeing 747-400 van KLM richting Nederland. Weinig geslapen daar ik behoorlijk last van m'n buik had en meerdere keren naar de toilet moest. Later kregen de anderen (behalve Jasper) hier ook last van. Hadden we dan toch het ijs bij de bisschop moeten afslaan??
Om 5 uur lande het vliegtuig op Schiphol. Daar werden we met een spandoek door onze gezinnen opgewacht.
Een heerlijke verwelkoming, welke gevolgd werd door een gezamenlijk ontbijt bij Motel Akersloot. Een erg leuke afsluiting van een bijzondere maand.
Wij wlilen alle volgers bedanken voor hun belangstelling en reactie's
Op het verzoek van Haijo ga ik denk ik maar iet in...
Ook willen we iedereen bedanken die tijdens ons verblijf in Tanzania, geld gestort heeft op de rekening van Reunion. Wij zullen jullie op de hoogte houden van de aankopen die we met dit geld gedaan hebben en nog gaan doen.
Hartelijke groeten, Ted, Jasper, Arnold, Kees S. en Kees M.




  • 04 Februari 2013 - 14:47

    Kees Srenkeling:

    Na terugkeer op Nederlandse bodem, en onthaalt te zijn op Schiphol door onze beminden
    Wat een heerlijk gevoel was, en later lekker ontbeten in motel Akersloot.
    Bij thuis komst kreeg ik toch het gevoel van schaamte wat wij hier allemaal hebben, en de bevolking daar in zulke armoede leven.
    Een klein huisje met één opening, soms een deurtje of helemaal niet.
    Daken van palmbladeren verstevigt met takken
    Geen licht en geen stromend water, kokend op een vuurtje tussen drie stenen waar een potje bonen en rijst wordt klaargemaakt
    Regen water wordt opgevangen in emmers, of als je een huisje hebt met golfplaten met een klein stukje goot en dit weer werd op gevangen in tonnen of teiltjes.
    Kinderen die meestal op blote voeten lopen of op versleten slippertjes, kleding die wij allang al als poetslap hadden weggegooid die ze daar nog gewoon dragen.
    Natuurlijk de mensen weten daar niet beter, en zijn altijd vrolijk en blij en klagen niet, maar als ik nou zo moest leven, had ik het geen week vol gehouden.
    Dus ik voel me geen Topper, kanjer of held, ik heb gewoon gedaan wat ik moest en wilden doen, en dat is de bevolking daar helpen.
    En daar zijn we aardig in geslaagd denk ik, al is er nog heel wat leed daar onder de bevolking en is er nog heel veel te doen.

    Verder wil ik iedereen bedanken die op de site hebben gereageerd op de verhalen van ons
    Vooral van Down under van mijn schoonzus uit Australië en mijn eigen Familie natuurlijk,
    Door alle reacties te lezen, ging ik toch weer door, al zag ik het soms even niet meer zitten door gebrek aan goed materiaal of gereedschap.
    Ik heb een heerlijke tijd gehad, veel beleefd veel meegemaakt, en zal sommigen ervaringen ook nooit meer vergeten.

    Dank aan iedereen die ons tot steun is geweest en voor de sponsoring en giften

    Kees Sprenkeling





  • 04 Februari 2013 - 21:14

    Liesbeth:

    Nou vooruit, nog een reactie dan... dat kan niet anders zijn dan:

    WELKOM THUIS!!!!


  • 04 Februari 2013 - 23:52

    Corrie:

    WELKOM THUIS MANNEN! Goed gedaan, geniet nog maar even met Helen en de kids, voor Helen Fijne vakantie!xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1289
Totaal aantal bezoekers 75259

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 03 Februari 2013

Doktershuisje Ushetu

Landen bezocht: