Nu echt vertrokken - Reisverslag uit Ushetu, Tanzania van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu Nu echt vertrokken - Reisverslag uit Ushetu, Tanzania van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu

Nu echt vertrokken

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan

01 Februari 2013 | Tanzania, Ushetu

Op de verjaardag van Marion zaten wij om 9 uur al te hobbelen onderweg naar Kahama. Door de regen vele plassen en diepe kuilen.
We vertrokken nadat we eerst afscheid van de 3 zusters die achterbleven, pastoor Diego, Godi en natuurlijk de bouwvakkers hadden genomen.
Jasper achterin gepropt naast alle koffers en tassen. Terwijl we 5 koffers minder mee terug namen.
In Kahama nog wat boodschappen voor de terugreis gedaan en de kathedraal bezocht. Dit prestige object van de bisschop kritisch bekeken. Een betere bouw dan we tot nog toe hadden gezien, maar toch ook weer vele gebreken en nog lang niet af.
Hierna geluncht bij de bisschop. Dit werd een zeer uitgebreid 4 gangen diner, met wijn en bier naar keuze. De laatste gang was aardbeien ijs. Dit zag er wel heel lekker uit, maar ................. hier kom ik de volgende dag nog wel op terug!
De bisschop zou ons volgend jaar graag terug zien en bied ons dan zelfs een safari door de Serengeti en de beklimming van de Kilimanjaro aan.
Ik vraag me af of we dit aanbod kunnen afslaan........
Hoe kritisch hij bij onze eerste kennismaking was, hoe dankbaar hij gedurende deze vier weken is geworden. Mooi om dit te ervaren.
Om even na 20 uur kwamen we weer bij ons hotel in Mwanza aan. We kregen dezelfde kamers (Jasper + Arnold, Ted + Kees M.) Alleen de 1 persoonskamer waar Kees S. de vorige keer in verbleef was al bezet.
Kees kon naar een verdieping hoger. Dit vonden wij geen goed idee en dus sliep Kees bij Ted en mij op de kamer. Dit had wel tot gevolg dat ik op de verjaardag van m'n vrouw, met m'n schoonvader in een bed lag!!!

In de tuin nog lekker van een Kilimanjaro biertje genoten tijdens een paar potjes Keezen.

• 03 Februari 2013 - 20:04

Petra:

Wat heerlijk dat onze mannen weer hier zijn.
    Ik heb genoten van wat ze hebben kunnen betekenen voor onze medemens in Tanzania.
    Ben ook wel weer ontzettend blij dat ze hier weer bij ons zijn.
    Langzamerhand komen de verhalen los.
    De man met de hamer komt ook langs, maar als we een dezer dagen de film, die Arnold heeft gemaakt, gaan bekijken, komt er vast nog veel meer los.

Lieve volgers,

Wat fantastisch dat jullie onze mannen hebben willen en kunnen volgen. Wij zijn onwijs trots op onze mannen en, n.a.v jullie berichtjes of opmerkingen in het dorp, volgens mij jullie ook.

Dank voor jullie support.

Lieve Toppers, Kanjers en onze mannen,

Dank voor wat jullie ons hebben gebracht deze maand.

Dikke knuffels en lieve groetjes
    Petra

• 03 Februari 2013 - 20:19

Kees,Jasper,Arnold,Ted En Kees-Jan :

Beste Petra,

En jij natuurlijk ook voor al je administratieve werk en als klap op de vuurpijl
    het afrikaanse biertje als welkoms cadeau.

dikke zoen,
    Kees