Donderdag 17 januari (Op de helft) - Reisverslag uit Ushetu, Tanzania van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu Donderdag 17 januari (Op de helft) - Reisverslag uit Ushetu, Tanzania van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu

Donderdag 17 januari (Op de helft)

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan

17 Januari 2013 | Tanzania, Ushetu

Beste volgers, lieve familieleden, vrienden en een ieder die zich
aangeproken voelt;

Hebben jullie je al beseft dat we aan het eind van deze dag op de helft van ons verblijf in Tanzania zitten?
Van de ene kant vliegt de tijd, we hebben het gevoel hier al een tijd te zijn en al een hoop gedaan te hebben. Aan de andere kant, duurt het nog wel lang voordat we jullie zien.....!
Ik merk dat ik het in ieder geval nog een lange tijd vind!

Even over vandaag;
Wat begon als een rustige dag (zoals we er wel meerdere dachten te hebben) bleek het achteraf toch wel weer een heftige dag.

Kees S. en Ted hebben de goten rond het zustershuis afgemaakt. Nu kunnen zij in ieder geval meer water opvangen. De meeste goten hingen scheef, te ver van de dakrand af en de afvoerpijn richting watertonnen was bij een aantal verstopt of hing zo scheef dat er nauwelijks water in de ton liep.
Nu wordt het wachten op de eerste bui, want we hebben al een aantal dagen geen regen van betekenis gehad. Daarnaast is het met name in de middag te heet om in de zon te vertoeven.

Het eerste (kleine) bedrijfsongevalletje hebben we ook gehad. Kees S. die op de ladder stond, merkte dat deze ging schuiven, hij sprong eraf, maar Ted kreeg de ladder tegen z n linker oor. Gevolg wondje op de overgang hoofd - oorschelp. Gelukkig had ik huidlijm bij me en heb z´n oor weer vast geplakt.
Verder had hij gelukkig geen last.

Arnold heeft nog een deur in de Medische post afgeschaafd en is daarna met de aannemer op stap gegaan om allerlei zaken omtrend de bouw te bespreken.
Ons huisje heeft hij daarbij als voorbeeld gebruikt.

De bouwvakkers zijn heel hard aan het werk (ondanks de brandende zon).
Vanmiddag hebben ze alle funderings gleuven opgevuld met rotsblokken. Hier wordt morgen een sort beton over gestort. (alleen wel alles met de hand)

Jasper en ik zijn vanmorgen met dr. André, zuster Anima en zuster Maria, naar het dichtsbijzijnde ziekenhuisje gegaan. Dit is met de auto ongeveer 20 minuten rijden, ook weer door mega kuilen in de weg.
Daar troffen we twee basisartsen (die een opleiding van 3 jaar achter de rug hebben en dan voor de leeuwen geworpen worden) en twee verpleegkundigen aan.
De hoofd verpleegkundige heeft hier wel een hele sjieke titel Gretha; Queen sister!
Veel mensen die daar zaten te wachten en ook veel moeders met kleine kinderen.
Verder is de staat van de gebouwen en inventaris nog veel beroerder als op ¨onze¨ medische post.
Na een rondleiding van een uurtje zijn we terug gegaan en kwamen we een Jeep met op z´n imperial een doodskist tegen.

Op de Medische post heb ik vandaag weer een aantal wondcontroles gedaan. Met name die van de man met de forse ontsteking aan z´n hand gaat eigenlijk heel goed!! Dokter Andre heeft er ook even naar gekeken en feliciteerde me met
dit goede resultaat.

Vanmiddag zijn zr. Maria, dr. Andre en ik bezig geweest met alle
instumentarium uit te zoeken en daarvan goede sets te maken. Ik
inventariseer ze en maak foto´s zodat we deze op kunnen hangen, zodat iedereen dezelfde sets samensteld.

Tijdens dit klusje kwam Godi ons roepen. Er zat een echtpaar in de
wachtkamer, met een verwijzing vanuit het ziekenhuisje waar we vanmorgen waren, naar Kahama. Ze hadden een zieke baby van ongeveer een half jaar bij zich, die de artsen verdachten van bloedarmoede als gevolg van de Malaria.
Maria nam het kind van de vrouw haar rug en rende ermee naar de
behandelkamer. Daar begon ze water over het hoofdje te gooien en gebeden uit te spreken. Toen legde ze het op de behandeltafel en controleerden we haar vitale functie´s. Ze bleek geen hartactie te hebben en niet te ademen. Ook had ze al lichtstijve pupillen.

Ze was dus al overleden!!!!

Maria vertelde dat dit regelmatig voorkomt. En dan de ouders voor urgente hulp op de brommer naar Kahama sturen!!
Vader was een beetje emotioneel, hem geprobeerd te troosten. Moeder toonde geen emoties...ook wel bijzonder, terwijl ik al met een brok in m´n keel stond.

Hierna niet meer zoveel gedaan.

We hadden het allemaal wel een beetje gehad en zijn om vijf uur bij ons huisje Ted gaan helpen. Die was namelijk al een tijdje met ¨een bloot buikie¨ aan het pinda´s doppen.
(volgens mij een zak pinda´s van gauw een kilo of 10)

Nou, lieve mensen, we gaan zo eten.

Bedankt weer voor de reacties op de site.

Wij vermaken ons prima en hopelijk houden jullie het nog even vol zonder ons.
En anders bedenk maar dat we nu bijna op de helft zijn!!!!!

Groetjes, een dikke zoen voor degene die zich aangesproken voelen
(natuurlijk ook voor jou Joke!)

Namens, Ted, Kees S., Arnold en Jasper,

Kees

  • 17 Januari 2013 - 18:53

    Petra:

    Lieve mannen,

    Wat een heftig verhaal vandaag. Dat hakt er vast stevig in.

    Het blijft fantastisch om bijna iedere dag bericht van jullie te krijgen.

    Zo gauw ik thuiskom gaat de computer aan om te kijken of jullie hebben gemaild en om dan snel jullie bericht op de site te zetten. Wetend dat vele mensen met jullie meeleven en benieuwd zijn naar jullie verhalen.

    Geniet en heb veel lol met elkaar. Pas goed op elkaar en weet dat we aan jullie denken.

    Dikke zoenen en knuffels voor mijn mannen
    en liefs voor jullie allemaal.

    Groetjes
    Petra
    Corina - Martijn

  • 17 Januari 2013 - 19:11

    Liesbeth:

    Jee, wat heftig Kees... lijkt me toch heel moeilijk om dat zo mee te maken....

    Ik hoop vooral dat ze met jullie hulp een betere ziekenhuispost zullen worden, zodat dit soort dingen misschien voorkomen kunnen worden in de toekomst.

    En ja...op de helft...! Het gaat inderdaad hard, maar ook weer niet! Volgens mij merken de thuisblijvers dit ook. Maar ik denk dat de tweede helft straks een stuk sneller zal gaan hoor!

    Toi toi nog de tweede helft!
    Groetjes Liesbeth

  • 17 Januari 2013 - 19:49

    Aad En Margriet Oudhuis:

    Hallo Ted

    Ik heb van Joke de site door gekregen, zodat ik jullie verhalen kan lezen. Wat zal dit een prachtige ervaring zijn. Maar ik kan mij ook voorstellen dat het ook best een lange tijd is. Maar je moet zo maar denken, jullie doen heel goed werk. En met je oor gaat het weer Ted?

    Heel veel plezier nog.
    DE groetjes uit Heerhugowaard
    Aad en Margriet

  • 17 Januari 2013 - 19:54

    Jan Van Paassen. De Lier.:

    Beste hollandse helden in Tanzania, in het bizonder Ted van Schagen.
    Een indrukwekkend verslag vandaag over de belevenissen die jullie hebben. Ik kan me voorstellen dat als je daar bent je wel eens denkt aan het geklaag in Nederland over enkele procenten minder te besteden.
    Het is bij jullie in de middag te warm om te werken en hier moet je werken om warm te blijven!
    Nederland is overdekt met een sneeuwlaag en in de nacht vriest het matig tot streng en de weerprofeten melden dat dit weertype de komende 10 dagen wel zo zal blijven.De elfstedentocht is onderwerp van gesprek.
    Ik las dat er een aanslag is geweest op het oor van Ted; kijk wel een beetje uit man want je moet nog jaren mee en goed kunnen blijven luisteren naar wat je vrouw je nog te zeggen heeft. Ik zag ook je indrukwekkende blote bovenlijf in de stralende zon en vroeg me af of je alle shirts weggegeven hebt en daarmee wel risico's loopt om te veel zon te krijgen.
    Van Ina vernam ik dat "jullie koor" tijdens de oogstdankdag in Heiloo present zal zijn en daar zijn velen blij mee en daarmee weer een geslaagde dag in het vooruitzicht komt.
    Ik wens jullie allen veel sukses toe en hoop dat het gestelde doel bereikt wordt.
    Met veel bewondering een hartelijke groet, ook van Corrie, Jan van paassen.

  • 17 Januari 2013 - 19:56

    Rob S:

    He Kees hoe gaat het daar met je?goed om te lezen dat jullie daar een hoop goed werk verrichten,wat een verschil met onze temperatuur het is hier steenkoud wij staan met -5 op de steiger.
    Ik zou deze week uit gewerkt zijn bij Deen maar heb toch weer een halfjaar contract gekregen dus dat was lekker.
    Ik hoop dat je nog heel veel goede daden kunt verrichten voor de mensen daar en zorg dat de ladder goed en betrouwbaar staat voordat je aan het werk gaat.houd je goed
    groetjes van ons allemaal

  • 17 Januari 2013 - 20:36

    Monique En Ina:

    Dag lieverds,

    Na het eten en de kinderen naar bed brengen, vaste prik: mam en ik checken de site en vinden tot onze vreugde iedere avond weer een verslag van jullie. Wat een heftige dag, jullie hebben weer heel wat te verstouwen zo en jij vandaag met name Kees.

    Hier staat het leven nog steeds in het teken van de verbouwing, wat is alles toch relatief hè.
    We hebben het af en toe ook over de tijd die jullie nog weg blijven en aan de andere kant gaat het ook al weer snel. Mama vindt het fijn ook veel te doen te hebben zegt ze, dat helpt daarbij ook. Vandaag heeft ze met Stien weer een kamertje onder handen genomen, zoals je kunt verwachten, heel netjes en mooi. Morgen komt de stucadoor, die heeft dan wel vier dagen werk (maar is wel voorzien van alle benodigdheden hier, wat een luxe toch.)
    Ted hing je oor er half bij of valt het mee, vraagt mam die hier naast me staat. Ze gaat zaterdag naar Rikje in Arnhem, ik breng haar dan. Nu even onderbroken door een gesprek met Goofie aan de lijn. Had jullie verhaal ook al weer gelezen. We genieten ook van de vele reacties van iedereen die meeleeft. Twee weken duurt misschien nog even lang, maar als je straks weer terugbent zal je er ongetwijfeld op terugkijken dat het ook weer snel is gegaan. Ik heb me eerlijk gezegd wel even afgevraagd of de Bisschop de aanbouw bewust heeft uitgesteld, om zo te proberen dat hulp wordt voortgezet op lange termijn, wellicht weer door andere vrijwilligers. Is misschien een vreemde gedachte, want het liefst zou je als bisschop toch willen dat het voltooid is, denk je dan. Laten we er vanuit gaan dat mijn gedachtekronkel niet klopt. Leuk dat jullie bij hem gaan lunchen.
    Nou, dat was het weer even van hier. We geven jullie dikke zoenen voor wie deze graag ontvangt en de hartelijke groeten voor wie dat passender voelt. We zijn eigenlijk elk half uur wel in gedachten bij jullie en sturen jullie veel licht en liefde! Monique en Ina

  • 17 Januari 2013 - 20:39

    Suus Wesseling:

    Hoi globetrotters,

    Wat is het fijn om elke dag een mooi verslag van jullie te lezen. Dat jullie met weinig middelen zoveel voor de locals kunnen betekenen. Alleen al het feit dat jullie zijn is al genoeg.
    Wat is er vandaag weer een hoop gebeurt. Ik wens jullie nog een hele fijne tweede helft toe, en inderdaad de tweede helft gaat kwa beleving een stuk sneller. Geniet ervan, en bouwen maar.
    Ik heb vandaag geschaatst bij de Juliaantjes in het land. Moest nog aan jullie denken toen ik daar zo bezig was.. Zag trouwens geen blauwe zuster op de schaats. Te koud?
    Zondag gaat volgens zeggen de ijsbaan in het Heilooer bos open. Wat een temperatuur verschil.
    Lieve warme groet Suus

  • 17 Januari 2013 - 21:18

    Sophie:

    Tjé, dat raakt me wel, hoor! Wat heftig!! Kan me voorstellen dat je hier effe van bijkomen moet. En niet zo veel meer gedaan hebt!
    Hopenlijk staan er nog wat biertjes (lekker koud)?!?
    Dikke zoen voor alle 5

  • 17 Januari 2013 - 22:14

    Sandra:

    wat een heftig verhaal weer ,Kees en mannen!!
    je bent trouwens wel heel LEAN bezig, met het maken van de foto's...je ziet het, overal toepasbaar, nog even en je bent er verder mee dan in het rijke westen ;-)
    en ook wij (Louise en ik) bedachten vandaag dat julie op de helft zitten, wij vinden het heel snel gaan, jullie zo te horen ook en ik hoop dat jullie achterban dat ook vind, des te eerder zijn jullie weer thuis!
    hier is het niet te warm om in de zon te zitten maar wel heerlijk schaatsweer, de ene na de andere ijsbaan gaat open en wij hebben vanavond de eerste bantjes getrokken in 't Zand, al zullen jullie je daar weer weinig bij kunnen voorstellen als je daar zit
    we bewaren wel wat voor als jullie weer terug zijn, moet lukken toch, nog een week of 3, rollen jullie zo de elfstedenkoorts in.
    en even nog terugkomend bij die baan op de verlos....doe maar niet!
    tot snel!! dikke x Sandra

  • 17 Januari 2013 - 22:14

    Jos Henselmans:

    Hoi harde werkeers,
    Net terug van snuffelen in de bijbel. Mozes met het brandende braambos. Een roepings verhaal. Misschien zijn julli ook geroepen om een maand van je vrije tijd te geven.
    Wel heftig wat de dokteren en verplegers daar mee maken.
    Ook heftig (allen in een andere categorie ) dat je met wijnig hulpmiddelen toch wat kan bereiken. In iedergeval draaien de meeste deuren weer en kan er water worden opgevangen
    Ik sprak vanavond Trudy (zit ook op snuffelen) en die vertelde dat een van de blauwe zusters uit heiloo met iemand van jullie een gesprek heeft gehad door de telefoon. Dus bellen gaat wel?
    Nou timmerlieden ik ben toch benieuwd hoe het verder gaat met jullie bouwwerk. Misschien moet je dat pannenbier vergeten en maar zeggen dat er in Holland bij het storten van de ffundering,het storten van de begane grond vloer,het leggen van de eerste steen,het plaatsen van het eerste kozijn altijd een biertje wordt getapt
    Hebben ze daar hertogjan..
    Nou succes maar en we zien uit naar het volgende verslag
    Jos.
    Lijd een biertje wordt getapt

  • 17 Januari 2013 - 22:38

    Marion:

    Hoi lieve mannen,
    Wat een heftig verhaal vandaag zeg. Kan me voorstellen dat dat op jullie allemaal diepe indruk maakt. Ook voor jou Jasper, als jonge gozer, lijkt me - niet alleen deze dode baby maar het hele gebeuren een indrukwekkende tijd en tegelijkertijd een enorme levenservaring voor jullie allemaal. Ik ben blij te horen dat jullie ondanks alles - en dat is dan vandaag wellicht wat minder - samen van het hele gebeuren genieten. En ja, op de helft. Als de komende weken net zo snel gaan als de afgelopen weken, en dat verwacht ik wel, zijn jullie zo weer thuis. Iets wat Martijn bij voorbaat al had gezegd. Kortom, maak je geen zorgen over hier thuis. Met ons gaat het prima en we blijven jullie lekker volgen. In de energie zijn jullie héééél dicht bij!!! Lekker in de vertraging Pap? Hoe bevalt dat :)
    Big hug voor jullie allemaal met voor Kees natuurlijk een extra dikke zoen!! Marion

  • 18 Januari 2013 - 06:56

    Anita Rijbroek:

    Hallo Kees en andere mannen ,

    Jonge ,jonge wat een emoties !!!

    Wat maak jij //maken jullie veel mee .
    Blijf vooral schrijven , het is heel bijzonder om jullie op deze wijze te volgen .

    Heel veel succes . vanuit het koude ,donkere Santpoort
    XX Anita

  • 18 Januari 2013 - 07:58

    Gretha Postma:

    Kees M,

    Ja, Kees je beleeft zo wel de heftige kanten van dat land. Bij ons gebeuren ook heftige zaken, maar kun je niet vergelijken met daar. Vooral de onmacht en berusting dat het daar gebeurd, dat de mensen lopend aankomen iin een wachtkamer gaan zitten met een dode baby, is onwaarschijnlijk. Veel bewondering voor jullie om je zo in te zetten. we zullen je weer met openarmen ontvangen op de SEH hoor en die rare gedachten om naar de verlos te willen zet je maar uit je hoofd, want er komen genoeg mensen boventallig die allemaal voorrang krijgen.(triest genoeg) Groeten van je Queen sister uit een koud maar mooi Nederland.

  • 18 Januari 2013 - 09:13

    Bea Peetoom:

    Hallo mannen

    Wat hebben jullie veel meegemaakt de afgelopen dagen.
    De dood van zo,n klein baby heeft natuurlijk diepe indruk gemaakt op jullie.
    Ik hoop dat jullie dit met elkaar goed kunnen verwerken.
    En Kees Jan kijk je even uit voor onveilige ladders ,je had een behoorlijke smakker kunnen maken .
    Hoe is het met Ted zijn oor?
    Wat temperatuur betreft wil ik wel even met jullie ruilen,het is hier erg koud en sneeuw.
    Dus geniet nog maar even van de warmte daar.
    Nou mannen succes nog met al jullie werkzaamheden,jullie zijn Toppers.
    En blijven schrijven want het is erg goed om elke dag wat te lezen over jullie.

    Groetjes en Kees Jan een dikke kus

  • 18 Januari 2013 - 10:50

    Bep En Dik Keizer:

    Hallo Ted en medereizigers,
    Ik ben onder de indruk van jullie reisverslagen, best heftig allemaal! Goed om mee te maken en te zien hoe goed we het hier hebben. Moesten meer mensen de kans voor krijgen/nemen. Terwijl jullie puffen van de hitte is het hier inmiddels flink winter geworden. Wij zitten momenteel in Oosterijk en uiteraard ligt daar ook een flink pak sneeuw. Ted, ik weet niet welk oor er half afligt? Want je weet het oog wil ook wat en ik zit er als je linker koormaatje wel tegen aan te kijken! Groetjes Bep en Dik

  • 18 Januari 2013 - 12:40

    Marion:

    Hallo toppers,
    Ik kom net bij Jos en Lia vandaan en zij vroegen me jullie vooral de hartelijke groeten over te brengen. Lia volgt jullie dagelijks!
    Big hug
    Marion

  • 18 Januari 2013 - 13:00

    Liesbeth Wijnker:

    Hallo lieve Ted, en beste Kees M. en de mannen.


    Wat een onwijs mooie ervaring wat jullie meemaken !!!
    De heftige dingen hakken er wel in, maar laat jullie het positieve vasthouden en kijk wat je al hebt gedaan, petje af. .............!!
    Geniet van alles wat jullie daar doen en klaar maken, dan zal je zien dat die laatste 14 dagen voorbij zijn voor je het weet.
    Heel veel plezier !!
    Ted, zet 'm op, ik ben trots op je !!

    Groetjes Liesbeth Wijnker.

  • 18 Januari 2013 - 13:48

    Margo:

    Lieve Mannen,
    Wat weer een indrukwekkende verhalen! Bij thuiskomst hebben jullie straks eerst een vakantie verdiend. Niet alleen om bij te komen van het harde werken, maar zeker ook om al jullie ervaringen te laten bezinken en een plekje te geven. Weet dat door jullie inzet de wereld er weer een stukje mooier uitziet! Ben nog steeds apetrots op jullie allemaal!
    Dikke knuffel van Margo

  • 18 Januari 2013 - 14:37

    Cockboekel:

    hoi mannen wat n toestanden allemaal en vooral zo'n moeder met kindje afschuwelijk ,maar dat is niet anders in die landen ,zo te lezen hebben jullie al heel wat werk verricht ,toppy hoor en ze hebben Ted n oor aangenaaid ik bedoel geplakt ,en de onderlinge band nog steeds goed ,dat zal wel goed zitten met zulke toppers als jullie ,petje af hoor ,wens jullie allemaal nog veel werk plezier in het verre Tanzania en hoop jullie weer goed en gezond weer terug te zien ,de groetjes en n dikke knuffel voor allemaal en speciaal voor zwager Ted en Cees ben trots op jullie allemaal Cock Boekel

  • 18 Januari 2013 - 14:47

    M. Iuxta Crucem:

    Dag mannen,

    Heel goed, na alle emoties pinda's doppen, even rustig aan. Helaas gebeuren er ginds dingen die wij ons niet kunnen voorstellen, en dan niet alleen op het gebied van bouwen... Maar gelukkig kunnen de zusters met alle hulp van jullie en van anderen een klein verschil maken. En dat telt. Ze zeiden ooit tegen Moeder Theresa: "Maar, moeder, met zoveel arme mensen op straat, is wat u doet niet een druppeltje in een enorme oceaan?" Zij antwoordde: "Dat klopt, maar zonder ons werk zou de oceaan een druppel minder hebben."
    Zo is het maar net.

    Net waren de echtgenotes van Arnold en Kees nog even hier. Ze zijn apetrots op jullie allemaal!!

    En wij ook.

    Hartelijke groet,
    M. Iuxta Crucem, Heiloo

  • 18 Januari 2013 - 19:47

    Rowan Peetoom:

    heee Kees S,
    hier je nichtje!

    jeetje wat een heftige verhalen allemaal zeg,
    jullie maken een hoop mee
    schiet het al een beetje op met het doktershuisje?
    ik vind het mooi om te lezen dat jullie zulke goede daden verrichten!
    ga zo door zou ik zeggen!
    in Nederland is er weinig aan,
    het is hier maar koud en het sneeuwt af en toe een beetje!
    elke dag kijken we wel even of jullie weer een verslag hebben geschreven!
    tjoh jullie zitten alweer op de helft!
    Nou oompie veel succes nog in Tanzania
    en hopelijk geniet je ook een klein beetje van want het is een once in a life time expierence

    Groetjes vanuit Egmond xx

  • 18 Januari 2013 - 21:54

    Kees En Lies:

    Hallo Ted Kees en de andere Mannen.

    Het is alle dagen weer leuk om jullie te volgen.
    Het was dus wel een heftige dag vandaag vooral voor jou Kees.
    Wat zijn wij dan rijk dat als een van je kinderen kleinkinderen of een van je naaste wat mankeert je zo bij een arts terecht kunt.Ik zeg altijd maarhet zijn de zelfde mensen van vlees en bloed als wij.

    Ted omdat in mijn rechter oor het gehoor een beetje weg is hoop ik wel dat jou rechter oor niks mankeren gaat want met mijn linker luister ik met zingen altijd naar je stem en trek me er aan op.
    Van Schagens zijn namelijk zeer stem vast,ik mis mijn maat wel op het koor maar het is voor de goede zaak dus kijk een beetje uit.
    Nog veel succes de komende tijd

    Hartelijke groeten Kees enLies

  • 18 Januari 2013 - 23:01

    Helen:

    Dag mannen, vooral Kees S

    Een bewogen week voor jullie met voor bijzondere en emotionele gebeurtenissen.
    Sterkte met de bouw, het oor en het verwerken van aangrijpende indrukken.

    Fijn om een super klasse foto te zien van mijn man Kees> stoer met zonnebril op.
    En hij poseert er ook nog goed bij. Bedankt. Contact deze week was topie. Na een persoonlijke e-mail op zondag, werd ik blij verrast met een telefoontje op maandag avond om half 9. Heerlijk om je stem te horen.
    Dinsdag een tekst- berichtje in mijn telefoon en nu word ik toch zeer verwend: donderdag weer een persoonlijke e-mail. Heerlijk om dit alles te ontvangen, het doet mij goed en maakt het draaglijker. Want het duurt nog 2 weken en twee dagen voordat we elkaar weer even mogen zien.....

    Ik heb vandaag (vrijdag 18 jan) de iPod van Jason weggebracht naar Alkmaar (op de fiets). Lekker in de kou, in het zonnetje dus heerlijk fiets weer.
    Bij het MCA was er wat aan de hand: ik zal 3 politie auto's met zwaailicht en brandweerauto's met zwaailicht En op de terugweg waren ze er nog. Blikt dat er een kortsluiting was in een hoofdgenerator en dat de noodvoorziening weigerde. Ze hebben 1 uur geen stroom gehad in het mca.

    Kees, Aad heeft het stukje van moeder op de site gezet, je vond het leuk hé.
    Geniet maar van alle berichten, want hier boven staat ook een stukje van Rowan, Bea en Rob.

    Succes met alles mannen, groeten van Helen

    en voor mijn Kees:a big hug and lots of kisses from Helen,
    and a hug from Damon and Jason

  • 21 Januari 2013 - 22:09

    Rob:

    Beste mannen,

    Even een berichtje van mij. Ik was jullie mailtje kwijt met de link en door alle drukte hier kwam ik er maar niet aan toe om te zoeken. Ik heb al jullie berichten met heel veel belangstelling gelezen. Wat een geweldige ervaring zeg, met een prachtig resultaat. Ik hoop jullie gauw weer hier live te ontmoeten.

    Groeten,

    Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 716
Totaal aantal bezoekers 75292

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 03 Februari 2013

Doktershuisje Ushetu

Landen bezocht: