14 en 15 januari - Reisverslag uit Ushetu, Tanzania van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu 14 en 15 januari - Reisverslag uit Ushetu, Tanzania van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu

14 en 15 januari

Door: De mannen in Ushetu

Blijf op de hoogte en volg Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan

15 Januari 2013 | Tanzania, Ushetu

Beste volgers en familieleden,

Hierbij de gisteren beloofde foto s

Vanmorgen zijn de eerste twee vrachten stenen voor de fundering van het doktershuis bezorgd.
Zoals je op de foto kunt zien, niet de meest nieuwe vrachtwagen.
Na de tweede vracht brak er iets in de aandrijfstang, waardoor deze vrachtwagen voooooorlopig hier wel zal blijven staan.
Eens kijken hoe de volgende 8 vrachten met stenen nu hier gaan komen.
Kees S. en Ted nemen de goten van het zusterhuis onder handen. (deze verzamelen lang niet de hoeveelheid regenwater wat opgevangen moet worden)
Arnold is alleen met de raamkozijnen van de Medische post verder gegaan, want Jasper is door zr. Maria aan het freubelen gezet (eerst een paar welkomsslingers en nu zelfs nederlandse vertalingen van de kerkboekjes!)
Ik heb vannacht een bevalling gemist. (Maria had om 23.45 uur wel geroepen, maar niemand in ons huisje had het gehoord.)
Vanmorgen weer een aantal wondcontroles gedaan en zwangere dames gecontroleerd.
Er is nu een vrouw in de Medische Post die w.s. vandaag gaat bevallen.

De belgische gynaecoloog en zuster Anima (nederlandse zuster die in Rome woont) zijn vanmiddag aangekomen. Gelijk met z n allen van de lunch genoten en hierna weer aan het werk in de warmte.
Ik zit nu even achter de computer, maar hier is het nu al 32 graden.

Hartelijke groeten, en voor degene die zich aangesproken voelen, een hele dikke zoen,

Ook namens Ted, Arnold, Jasper, Kees S.

Kees M.

En speciaal voor Liesbeth; is dit een kampvuurtje of niet?
Nu met gedroogd hout, zonder ook maar iets van aanmaakblokjes of brandstof!

  • 15 Januari 2013 - 19:04

    Joke Karman:

    Nou, ik meld me wel voor die dikke zoen, hoor! Dankjewel!
    Echt superleuk om weer 'bij te lezen'. Met zulke verhalen realiseren wij ons heel goed hoe goed wij het hier in Nederland hebben... gemakkelijk naar de bouwmarkt, halen wat je nodig hebt. En wat geweldig dat jullie dan op alle gebieden 10 rechterhanden hebben. En natuurlijk zit het misschien niet altijd mee, en willen jullie dat er niets meer stuk gaat. Bedenk goed wat jullie allemaal al gedaan/ geregeld hebben. Op dit moment twee weken geleden zaten jullie nog maar net in het vliegtuig!!!
    Heel veel succes met alles wat jullie daar willen doen. Zorg goed voor elkaar en jullie zelf.
    Dikke zoen terug, voor degene die zich aangesproken voelt, ;-)
    Fons en Joke

  • 15 Januari 2013 - 19:13

    Joke Karman:

    PS Verwennen wij Jet? Ze valt net zo veel af als jij, Ted ;-)
    Geweldig die foto met dat pasgeboren kindje, Kees!

  • 15 Januari 2013 - 19:35

    Liesbeth:

    Ha mannen,

    Nou, chapeau hoor! Ik ben trots op jullie! Dat is een super kampvuur!!
    Kon me ook niet voorstellen dat het jullie niet zou lukken...gezien alles wat jullie daar doen!

    Jee, wat een werk ... maar wat is het fijn om dat te kunnen realiseren voor de zusters en alle mensen die het daar zo hard nodig hebben!

    Kees M. wat een super leuke foto met de kleine nieuwe wereldburger (die stiekem als 2e naam gewoon Kees heeft hoor!).
    En Ted, wat sta je te stralen op de foto met de mooie tekening aan de muur!

    Wederom veel succes en sterkte weer met alles. Ook het probleem met de vrachtwagen zal zich wel weer oplossen, ze zijn daar waarschijnlijk ook wel het een en ander gewend...!

    Geniet ook van jullie gezellige (kampvuur-)momenten, want volgens mij hebben jullie ook veel lol samen! Keep up the good work!

    Groetjes Liesbeth

  • 15 Januari 2013 - 20:21

    Anita Melgarejo:

    Dag Mannen. Geweldige verhalen. Krijg net van Ans de Link. Ben meteen gaan lezen.
    Wat hebben jullie al veel voor mekaar gekregen, met de middelen die voor handen zijn. Ik ben trots op jullie.
    Ik zie dat al helemaal voor me. Die mannen na een dag noeste arbeid rond dat kampvuur. Gitaar erbij en Ted zingen. Wat wil je nog meer!
    Heel veel succes!
    Groetjes Anita

  • 15 Januari 2013 - 20:51

    Ilke Van Steekelenburg:

    Hoi mannen,

    Wat leuk al jullie verhalen te lezen, en jullie hebben de smaak wat betreft al het werk en klussen al flink te pakken. Na zo'n druk dagje dan heerlijk bij het kampvuur neer ploffen en samen de dag doorlopen, geweldig!
    Kees wat gaaf dat je nu ook begonnen bent met het bijwonen en begeleiden van de bevallingen. Gezien het weinige hulp apparatuur wel lastig af en toe he? Zo een wereld van verschil met de hulpmiddelen, apparatuur dat we in Nederland zo voor het grijpen hebben.

    En dan die waterplaatsen waar de bevolking haar drinken uit haalt, triest toch? Kunnen jullie niet kijken om daar een pomp (zo'n hand pomp) in te zetten? Zodat je het schoner en dieper uit de grond kan halen, en ze niet uit het zelfde water hoeven te drinken als de dieren.
    Als jullie daar voor zouden kunnen kijken, of kunnen zien hoe veel het kost. Dan kan ik als dat nodig is misschien hier nog het geld bij elkaar zien te krijgen.

    Geniet ervan mannen!
    En doe moeder Anima de groetjes van me!

    Veel succes! Ilke


  • 15 Januari 2013 - 20:51

    Margo:

    Hoi Kanjers,
    Even gauw weer reactie op jullie mooie verhaal en foto's. Pap, wat sta je mooi op de foto bij de tekening van Juul. Heerlijk je zo te zien stralen. En Kees ook met kleine Keesie. Zou ook graag de gezichten van Kees-Jan, Anrnold en Jasper in close-up willen zien, de volgende keer.
    Misschien kan een van de timmermannen onder jullie een gitaar knutselen voor bij jullie kampvuur. Of zijn jullie te druk met een potje keezen? Hebben jullie dat ook al aan de lokalen geleerd? Als de pastoor wil dat het om 22.00 uur stil is, mogen jullie wel niet te hard lachen ...
    Hier is de workmate onlangs uit de garage gehaald, dit keer niet om te klussen maar om een kokosnoot tussen te klemmen die Frank ging doorzagen. Bas en Guus wilde zo graag eens kokos uit een kokosnoot eten. Maar ze vonden het toch niet zo lekker als kokosbrood. Het restant ligt nu buiten voor de vogeltjes die er, nu er sneeuw ligt, dankbaar gebruik van maken. Afijn, leerzaam was het wel.
    Zijn jullie er ook al aan toe gekomen om vliegers te maken voor de kinderen daar en is er ook nog tijd om met ze te voetballen? Al lijkt het met daar allemaal wel veel te warm voor.
    Hopelijk hebben de zuster en arts die nu gekomen zijn gelijk wat boodschappen mee genomen, zodat jullie de komende dagen niet hoeven te hobbelen naar Kamaha en jullie je volledig kunnen richten op de bouw. Doet pap daar nu ook aan mee, of hou je je uitsluitend nog bezig met de kippen de de tuinen?
    Ik lees het vast morgen weer.
    Veel succes weer mannen, dikke knuffel van Margo

  • 15 Januari 2013 - 21:02

    Ina :

    Wat een leuke foto,s. Juliette is natuurlijk apetrots dat haar tekening in Afrika hangt. Ted je ziet er stralend uit, maar ik denk geen ons afgevallen. Wat heerlijk dat het met de gezondheid van jullie alle 5 goed gaat.

    Kees ik kan me voorstellen dat het een geweldig gevoel voor je is om zo,n Afrikaanse baby in je handen te krijgen.
    Ik ben vanmiddag weer naar Wesepe gegaan. Hier ligt aanmerkelijk meer sneeuw dan in Heerhugowaard. Vanmiddag heeft het hier nog flink gesneeuwd en het ziet ook prachtig.
    Dat kunnen jullie je niet voorstellen bij 30 graden, maar ik heb net zitten kijken naar de eerste wedstrijden op natuurijs.

    Morgen begin ik met Stien de eerste kamer te behangen, Er is al veel werk verricht, en het wordt een parchtig huis.
    Ted laat eens weten wat jij allemaal in de groentetuinen kan doen. En lukt het om de kinderen te leren hoe ze aardappelen kunnen verbouwen?

    Was het bij het kampvuur niet veel te warm bij zo,n hitte.
    En hoe is het in de nacht onder de klamboe. Ik kan me voorstellen dat Ted zijn bed uitdrijft.

    Nou we zien jullie berichten weer tegemoet en genieten daar enorm van.

    Nog veel plezier en succes samen.

    een dikke zoen voor alle mannen en voor Ted heel veel

    Liefs Ina

  • 15 Januari 2013 - 22:49

    Mechthild En Piet:

    Dag stoere mannen,

    Wij kennen alleen Kees M. maar inmiddels krijgen we een beetje een idee bij de rest. Prachtig wat jullie daar allemaal doen en meemaken. Kees, je lijkt wel een volleerd verpleger-arts-gynaecoloog-verloskundige....waar kun je die studie volgen?? Mooi hoor, zo'n kleintje ter wereld helpen en dan zorgen dat het goed komt. En dan al die fysieke (bouw)werkzaamheden van iedereen in die hitte, petje af hoor.
    Dat is wel wat anders dan hier. Waar wij ruim een week geleden nog van de regen in de drup zaten, hebben we nu een wonderschoon winters landschap, een mooi dun laagje sneeuw, heerlijk koud en dat blijft het de hele week zonder verdere neerslag. Dus ja, vanavond wordt de eerste schaatsmarathon alweer verreden en wordt er in Nederland heel wat afgewandeld met of zonder hond. Ik geniet er in ieder geval volop van als ik op en neer door de polder naar mijn werk fiets. De forenzen onder ons hebben het minder gemakkelijk: vanmorgen een historische ochtendspits met meer dan 1000 (!!!) km file en flinke vertragingen bij de NS. What's new?
    We wensen jullie nog een mooie tijd toe in het hete Afrika.
    Goed werk!!

    Liefs,
    Mechthild en Piet

  • 16 Januari 2013 - 08:31

    Corina :

    Hoi goedemorgen Kees en vrienden,

    Ik heb de link van de secr. seh gekregen en vind het heel leuk jullie verslagen te lezen.
    Een hele onderneming wat jullie zoal doen.
    Geweldige foto van Kees met baby "Keesie" !!
    Door de verslagen en foto's krijg je een goeie indruk wat jullie doen , geen kattepis !
    Heel veel succes nog toegewenst in het warm Afrika .
    Ik ben straks een weekje naar de sneeuw maar wanneer ik terug ben kan ik in de nachtdienst
    jullie verslagen weer lezen.

    Groeten Corina
    MCA portier

  • 16 Januari 2013 - 13:17

    Moeder Mol/Gerard:

    Kees, Ted en de andere beste mannen,
    Aangestoken door de vele reacties van familie, vrienden en de verslagen/foto's
    die we natuurlijk nauwkeurig lezen en bekijken,
    hier een bericht van ons uit het bok koude Nederland.
    Afgelopen maandag ben ik voor het laatst buiten geweest (groente halen op de markt) maar binnen
    een half uur was ik weer terug, voor de rest gaat het hier goed.
    Wij zijn diep onder de indruk wat jullie daar presteren, maar bloed kruipt waar het niet kan gaan
    je moeder was zo trots als een pauw toen ze jouw zag op de foto met het kleine Keesie.
    Voor Ted had ik al veel waardering, ik denk hieraan het mooie ritje op de Veluwe
    en het mooi anzitten/aanreiken van mijn borreltje maar als ik nu de foto's uit Tanzania bekijk,
    man man wat een kanjer ben je.
    Voor rest van de mannen die met gebrekkige middelen de boel proberen te repareren wensen wij veel succes en doe voorzichtig met de niet gekeurde ARBO-ladder.
    Wij hopen dat de ANWB gauw langs komt om de stenenkar weer aan de praat te krijgen
    en voor jullie veel plezier in het prattige werk wat jullie daar doen.

    Groeten van je trotse moeder en een emotionele vriend

  • 16 Januari 2013 - 14:32

    Anneke :

    Hallo Kees M en de andere mannen

    Ik heb net weer enorm genoten van de leuke verhalen, en het is onwijs wat jullie allemaal al bereikt hebben, Kees wat zie je er trots uit met het kleine meisje in je armen, dat moet een onwijs goed gevoel geven na zo'n bevalling.
    Wens jullie veel succes met de bouw van het huisje, jullie moeten maar zo denken,daar kunnen jullie doorgaan met bouwen, hier hadden jullie vorstverlet gehad.

    gr anneke

  • 16 Januari 2013 - 21:43

    Cees De Boer:

    Moest ineens denken aan: "Wie is de Mol?" en deze keer weet ik het. Leuk om jullie belevenissen te lezen, herinneringen komen terug aan onze reis door Kenia. We blijven jullie volgen en alvast bedankt voor de dikke kus.

    Je liefhebbende neef Cees

  • 23 Januari 2013 - 21:52

    Angeline:

    Hallo alle mannen, volgens mij zijn jullie nu net terug. Ik heb vol belangstelling en met een liefdevol hart jullie verslagen gelezen. Het lijkt me een geweldige ervaring die jullie hebben gehad. Ik hoor graag van jullie persoonlijk de ervaringen.... bijzonder hoor! Hoop dat jullie weer veilig thuis zijn en een hoofd vol met verhalen en herinneringen willen delen met de rest van ons (koor). Dikke kus, bedankt en tot snel. Angeline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1186
Totaal aantal bezoekers 75365

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 03 Februari 2013

Doktershuisje Ushetu

Landen bezocht: