Feestelijke plaatsing - Reisverslag uit Ushetu, Tanzania van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu Feestelijke plaatsing - Reisverslag uit Ushetu, Tanzania van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu

Feestelijke plaatsing

Door: Kees, mede namens alle mannen

Blijf op de hoogte en volg Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan

31 Januari 2013 | Tanzania, Ushetu

Beste volgers en lieve familieleden en vrienden,

Dit gaat hoooooogstwaarschijnlijk ons laatste berichtje uit Ushetu worden.

Foto´s van de plaatsing van de Reunionsteen zijn bijgevoegd.
(wat heeft ie een mooie plek gekregen he Angelique?)

Ook het uitdelen van allerlei kleding, schoenen, laarzen, zonnebrillen etc. viel in goede aarde.
Voor alle harde werkers hadden we wat te drinken meegenomen. Ook dat werd in dank afgenomen.

We zijn nu echt klaar (eigenlijk nog lang niet) maar het idée om naar huis te gaan wint het nu van alles!

Na terugkomst bij ons huisje hebben we met z´n 5 en ons laatste tanzaniaanse biertje gedeeld. (zie foto)

En geproost op een goede maand in Tanzania, maar vooral ook op een goede thuisreis.
Het gerucht gaat dat er straks bij het afscheidsmaal (er liggen al 5 kippen op de barbeque) een Heineken biertje geschonken gaat worden.
We zullen het ons goed laten smaken.

Morgen vertrekken we om 8 uur (6 uur ned. Tijd) richting Kahama.
Daar gaan we de Kathedraal bezichtingen (ik ben erg benieuwd) en daarna bij de bisschop lunchen.
We verwachten rond 20 uur in Mwanza te zijn, waar we weer in hetzelfde hotel-klooster als op de heenweg gaan overnachten.
Zaterdag hebben we dan nog wat tijd om in Mwanza rond te kijken en moeten we rond 14 uur richting luchthaven(tje).

Als alles verloopt zoals gepland zullen we zondagmorgen rond 05 uur op Schiphol landen.

Bedankt weer voor de reacties en tot in Nederland!

Hartelijke groeten en een dikke zoen voor alle familieleden en zij die zich aangesproken voelen,

Ook namens Ted, Jasper, Arnold en Kees S.
Kees M.

• 31 Januari 2013 - 19:21

Marian Van Velzen:

Hoi mannen,

ik heb met veel bewondering jullie reis gevolgd. Wat een enorme geweldige belevenis.
    We hebben de foto's ook met veel plezier gekeken. Ook onze kinderen vonden het erg cool.
    Rik zit bij Daphne in de klas en kent Petra ook, dus die had al wat verhalen gehoord.
    De wilde dieren en de bananentrossen alles wordt zo pas echt. En dan het huis wat toch ook begintte vorderen. Wat hebbn jullie otzettend veel betekend voor alle mensen en de zusters en paters.
    Zoveel geestelijken en vieringen hebben jullie nog niet eerder meegemaakt. Geniet van alles, de mensen de herinneringen, de pasgeborenen. Wij hebben erg genoten van jullie verhaal en de foto's.

Een heel goede en veilige reis kom weer behouden thuis bij iedereen die jullie lief is.
    En oh, wat zal de Nederlande douche lekker en luxe zijn. Zeker in verhouding tot wat julle gewend zijn geraakt de afgelopen maand. Het is hier alleen wel wennen aan de kou buiten.

goetjes Marian

• 31 Januari 2013 - 19:29

Gitta:

Wat fijn dat jullie bij de plaatsing van de steen waren, het lijkt mij en emotioneel moment (of zegt dit meer iets over mijzelf?)

Wij wensen jullie een goede thuisreis en een gezellige lunch bij de bisschop.

Liefs Gitta.

• 31 Januari 2013 - 19:41

Monique:

Lieve mannen, een heel goede thuisreis en tot zondag! Dikke zoenen Monique

• 31 Januari 2013 - 20:16

Margo:

Lieve mannen,
    Met jullie hoofden misschien al bijna weer thuis, wens ik jullie nog twee hele mooie dagen in Afrika; met een mooi afscheid van al de mensen die jullie daar in je hart gesloten hebben en nog veel plezier met elkaar.
    Uiteraard ook een heel goede terugreis gewenst!
    Liefs Margo

• 31 Januari 2013 - 20:27

Sandra:

hey Kees M en mannen,

wat is het snel gegaan!!
    badankt voor alle mooie, ontroerende, schokkende, blije en vooral mooie verhalen!
    een hele goede terugreis en tot snel!
    x Sandra

• 31 Januari 2013 - 20:31

Marion:

Lieve mannen,
    Wat weer een fantastische dag en wat een mooie foto's. Heerlijk om jullie zo te zien glunderen! Wat ik me vandaag realiseerde is hoe iedereen elkaar weer aantikt, ook in dit project. Jullie raken de mensen daar aan, de mensen daar raken jullie aan en jullie raken ons volgers weer in ons hart. En ja, Jos, wat heb je het mooi beschreven! Het gaat niet om het zo snel mogelijk bouwen van het huis maar om de levenservaring. Voor mij is dat het elkaar aantikken en wat dat ieder brengt. De aarde is weer een stukje mooier geworden! Dank jullie wel allemaal! Lieve mannen, goede reis terug en tot zondagochtend (héél vroeg:))
    Marion

• 31 Januari 2013 - 20:35

Suus Wesseling:

Hoi globetrotters,

Wat heb ik genoten van jullie verhalen en foto's. Zsg in mijn postvakje het allerlaatste bericht. Nog even genieten van het geen jullie meemaken. Veel plezier in Mwanza. Een vriendin van mij Anne Kuys werkt in Mwanza in het Bugando Medical Centre als ergotherapeut. Leuk om te weten....Toch?
    Lieve mannen ik wens jullie een hele goede vlucht toe. En geniet van jullie thuiskomst.
    Warme groet en een dikke zoen voor jullie alle 5 Suus Wesseling

• 31 Januari 2013 - 20:52

Nic De Wit:

Vanaf deze plek in een onstuimig holland wat het weer betreft wens ik jullie namens mijn vrouw en mijzelf jullie een goede en veilige thuisreis toe, De rest horen wij wel van Ted.
    Hartelijke groet van Ans en Nic uit de Noord.

• 31 Januari 2013 - 21:01

Anja, Rene, David En Simon:

Prachtige mannen.
    Dank dat jullie ons mee hebben genomen op dit fantastische avontuur. De mooie verhalen hebben ons een beeld gegeven wie jullie zijn en wat jullie (dmv jullie inzet) hebben betekend voor onze Tanzaniaanse medemens.We wensen jullie nog een paar mooie dagen in Kahama en Mwanza. Hopelijk verloopt de reis voorspoedig en kunnen jullie snel jullie geliefden weer in de armen sluiten.

Achterblijvers. Dank jullie wel dat jullie jullie geliefden aan veel mensen hebben 'uitgeleend'. De Tanzanianen in het bijzonder, maar ook alle volgers die een kijkje mochten nemen in hun wereld.
    Geniet van elkaar.

Anja van Telgen-Klaase

• 31 Januari 2013 - 22:02

Petra En Corina:

Lieve mannen,

Wat fantastisch om ook vandaag weer 2 berichten van jullie mogen te ontvangen. Wat een fantastische maand is het geweest. Wij Henselvrouwen zijn onwijs trots op onze Henselmannen en natuurlijk ook op de Keesen en Ted.
    Wij zien uit naar zondagmorgen heel vroeg, wanneer we jullie op Schiphol weer in de armen mogen sluiten.

Lieve, lieve mannen,

Tot zondag!

Dikke knuffels en zoenen van ons.

• 31 Januari 2013 - 22:29

Jaap:

Goede terugreis boys, missie super geslaagd! Bedankt voor jullie harde werken!
    Er is trouwens een plaatsje gereserveerd op de verloskunde, Kees!
    Geen marsroute voor jou!

Goede reis en vlucht.
    Jaap

• 31 Januari 2013 - 22:44

Ina:

Nou mannen,
    misschien nog tijd om dit even te lezen.
    wat weer een prachtig verhaal en wat een glunderende mannen op de foto.

Jullie moeten toch denk ik ook wel een traantje hebben weggepinkt bij het plaatsen van de steen.
    Hier stroomt de emotie bij het zien van jullie blije gezichten.
    Wat hebben we mogen genieten van jullie schrijven.

Wat een gemis voor de zusters, 5 zulke mooie lieve mannen weer te moeten laten gaan, zal hun zeker zwaar vallen.
    Maar ik verheug me enorm op jullie thuiskomst.

Nog veel plezier de laatste dagen en een goeie thuisreis.
    Ik hoop dat jullie kunnen slapen in het vliegtuig, 5 uur op Schiphol is wel erg vroeg, maar van bijslapen zondag zal denk ik weinig komen.
    We willen natuurlijk alles van jullie horen.

Nou lieverds tot zondag nog maar 3 nachtjes.

Dikke Zoen
    Ina

• 31 Januari 2013 - 23:23

Liesbeth:

Lieve mannen,

Bedankt dat wij zo met julie hebben kunnen meeleven! Ik ben heel blij en trots dat ik een heel klein beetje deel uit heb mogen maken van dit project, wat nu voor altijd vereeuwigd is in de schitterende Reunion steen!

En vooral trots op jullie, dat jullie daar zo ontzettend hard voor hebben gewerkt en echt een verschil maken voor de mensen in Ushetu!

Hele goede terugreis en geniet lekker van jullie familieleden (en het eten..... ;-))!

Groetjes Liesbeth

• 01 Februari 2013 - 12:46

Tinie:

Mannen,

Ik heb met veel plezier jullie verslag gelezen, petje af voor jullie werk, iedere dag weer in de hitte.
    Het gaat toch sneller dan je denkt maar het moet een indrukwekkende ervaring voor jullie zijn.

Goede reis terug en Kees M. tot volgende week, ben erg benieuwd naar je mondeling verslag.

Groet,
    Tinie

• 01 Februari 2013 - 14:09

Liesbeth Wijnker:

Hallo Mannen,

Wat heb ik genoten van jullie verhalen ! Wat hebben jullie een hoop werk verzet en mooie dingen gedaan voor de zusters en mensen daar.
    Echt een ervaring om nooit te vergeten !

Ik wens jullie een goede terugreis.

Groetjes Liesbeth Wijnker

• 01 Februari 2013 - 17:09

Pastor Herman Helsloot:

ik heb genoten van jullie verhalen.
    Veel respect voor jullie onderneming.
    Goede reis
    pastor Herman Helsloot

• 02 Februari 2013 - 00:36

Corrie:

Hallo mannen,

Ben net nog even over jullie site gegaan om te kijken hoe en wat.

Echt heb zoveel respect voor jullie, TOP gedaan !

Goede reis terug naar huis!

Voor Kees S, groetjes aan je vrouwtje die je zo ontzettend mist, xx

Corrie

• 02 Februari 2013 - 12:31

Marjolein:

Karibu Uholanzi!!!

Ik heb genoten van jullie verhalen.

Tutaonana

Mvg Marjolein, collega Kees M

• 03 Februari 2013 - 01:02

Joke Karman:

Lieve mannen,

Jullie zitten (als het goed is) nú in het vliegtuig en landen over een uur of vijf. Gewoon raar om geen berichtjes meer van jullie te lezen. Fijn dat jullie bijna weer thuis zijn. Een ervaring rijker! Voor mijn gevoel kent iedereen jullie en zijn jullie BN-ers. In ieder geval zijn alle lezers erg trots op jullie. Jullie mogen zeker trots zijn op wat jullie daar hebben gedaan en achtergelaten! (En met dat 'achterlaten' bedoel ik niet de meegenomen materialen.)

Jullie hebben meer dan 'een steen verlegd in een rivier op aarde'!

Tot ziens. Dikke hug van Joke

• 03 Februari 2013 - 07:53

Marion En Milou:

lieve mannen,

Als ik dit schrijf zijn jullie waarschijnlijk al lekker thuis bij jullie vrouwen. Ook hier in Lapland hebben wij genoten van jullie verhalen en belevenissen. We hebben heel veel respect voor wat jullie hebben gedaan! Geniet nu maar weer lekker van de hollandse pot en het hollandse weer.

groetjes en een dikke knuffel

Marion en Milou