De eerste stenen zijn gemetseld!!! - Reisverslag uit Ushetu, Tanzania van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu De eerste stenen zijn gemetseld!!! - Reisverslag uit Ushetu, Tanzania van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu

De eerste stenen zijn gemetseld!!!

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan

26 Januari 2013 | Tanzania, Ushetu

Beste volgers en lieve familieleden en vrienden,

De gisteren beloofde foto´s kan ik w.s. niet versturen.
De computer waarop we contact met jullie kunnen hebben, lijkt z´n beste tijd gehad te hebben.
Programma´s lopen vast of doen het helemaal niet.
Hopelijk kunnen we de komende week wel blijven mailen.
Petra, top dat je toch die ene bijgevoegde foto heb kunnen plaatsen.
Ik doe er bij deze mail ook weer eentje.

Ik ben erg benieuwd hoe het gisteravond in de Beun in Heiloo was.
Hebben jullie allemaal (en met name Rob en Dick) er van kunnen genieten?
Zojuist de reactie van Marion gelezen, dat het een hele geslaagde avond was. Fijn voor allen die hier zoveel tijd en energie in gestopt hebben.
Jon, bedankt voor je lieve reactie. We gaan nog even lekker een weekje van Afrika genieten en onze laatste klussen afmaken.

Gisteravond zijn de bouwvakkers tot laat door gegaan om de betonvloer af te krijgen. Dit is gelukt en vanmorgen zijn de metselaars begonnen met de muren van de dokterswoning. Ze lopen nu dus ongeveer een halve week voor op het door Arnold en Jasper gemaakte schema.
Vanmiddag met zr. Maria besproken om komende donderdagmiddag, voor de bouwers een feestelijk afscheid (van ons) te organiseren. We willen ze verrassen met drinken en onze gesponserde kleding en schoenen (met stalen neuzen) aan ze uit delen. Nu lopen sommigen gewoon op teen slippers of blote voeten!
Kunnen we gelijk een feestelijk tintje geven aan het plaatsen van de Reunion gedenksteen.

Kees S. is vanmorgen met Jasper verder met het graf van Maria gegaan. De zijkanten en de bovenkant heeft hij gestuct met specie, Jasper is grind aan het zeven om dat er omheen te leggen.
Arnold heeft het van planken gemaakte kruis gelakt. De pastoor uit Argentinie (Diego) gaat er vanmiddag letters op schilderen.
Gisteren hebben de zusters glas voor de Medische Post meegenomen ( ja over die hobbelweg) en ze zijn ook nog heel aangekomen. Nu ze nog heel in de raamkozijnen zien te krijgen. Arnold is hier vanmorgen met Ted mee begonnen, nu gaat hij hier met Jasper verder mee. Het gaat zeker om een stuk of 12 ruitjes, dus een flinke klus (zonder glashamer, kit, rubbers, glassnijder etc.)

De zusters hebben ook in Mwanze inkopen voor de Medische Post gedaan; infuusvloeistoffen, medicijnen en verbandmiddelen. Ik heb dit vanmorgen uitgezocht en in het magazijn opgeruimd. Gelijk ook in het Excel bestand verwerkt. Daar ben ik nog wel even mee bezig, maar het begint wel overzichtelijker te worden. Ik ga als het klaar is er ook een uitgeprinte versie van maken voor evt. artsen die hier een tijdje komen. Zij kunnen dan gelijk zien, welke medicijnen ze kunnen voorschrijven. Want even bij een andere apotheek of de leverancier bestellen, is er hier niet bij.

Ted is vandaag niet alleen tuinman, hij heeft ook een blik op twee fietsen van de zusters geworpen.
Dit zijn geen off the road bikes, dus eigenlijk heb je er hier niet zoveel aan, want er zijn hier in Ushetu geen geasfalteerde wegen.
Vanmiddag om 16 uur gaan we een stuk wandelen. We hadden ook wel zin om een stuk te gaan fietsen, maar het bidden van Maria om 6 fietsen te leen te krijgen, is voorals nog niet gelukt. Ook ons idée om even een fietsenverhuurbedrijf te bellen, is niet een voor hier van toepassing zijnde optie.

Hartelijke groeten en een dikke zoen voor alle familieleden en zij die zich aangesproken voelen,

Ook namens Ted, Jasper, Arnold en Kees S.

Kees M.

• 26 Januari 2013 - 18:47

Petra:

Lieve mannen,

De foto van de eerste gemetselde stenen op mijn Facebook gezet en direct reacties als: Super! Kanjers! Toppers!
    Ik kan niet anders beamen dan dit al allemaal waar is!
    Wat zijn jullie KANJERS en TOPPERS! Het is onwijs SUPER wat jullie daar doen. Ontzettend gevoel van TROTS heb ik. En volgens mij al jullie achterblijvers.
    Ben benieuwd of jullie nog de gelegenheid hebben om de vliegers te maken met de kinderen en daarvan foto's kunnen sturen.
    Vanavond is half Heiloo bij Kwartje Koffie ivm met het Sportgala en er zal vast over jullie gesproken worden.
    Ik heb even geteld, momenteel staan er 89 mensen in de mailinglist en dan hebben we het nog niet over de mensen die jullie volgen zonder vooraf een berichtje te krijgen. Ook zijn er heel veel mensen die jullie volgen, omdat ze van deze en gene hebben gehoord dat familieleden zo'n fantastisch project doen. Wat ontzettend fantastisch en wat vervult het ons met trots.

Lieve mannen,

Nog even en dan zijn jullie weer bij ons.
    Maar eerst nog even een week er tegen aan. Voor ons, maar zeer zeker voor jullie.
    Geniet van alles wat er gebeurt!
    Weet dat wij onwijs trots op jullie zijn!

Liefs en dikke knufs.
    Petra.

• 26 Januari 2013 - 18:55

M. Iuxta Crucem:

He mannen,
    Nou, jullie zijn écht van alle markten thuis zeg, hallo, ik neem maar weer een petje af!! Neem wel rust als het nodig is he, laat je niet gek maken door wat die medezusters van mij allemaal willen :-)

Het concert gisteravond was in één woord top. We hebben er erg van genoten, en volgens de muzikanten ook.

Hartelijke groet, M Iuxta

• 26 Januari 2013 - 19:42

Sophie:

Kanjers zijn jullie!!!!!

Petra heeft een foto van de eerste gemetselde stenen op fb geplaatst. Onwijs mooi om te zien! En de bouwvakkers zijn gisteravond tot laat door gegaan (en wij maar met zijn allen lekker in De Beun zitten) De betonvloer ligt erin. Jongens, ik vind het in 1 woord geweldig!!!!!

Kees, ook fijn dat je dagelijks de tijd neemt om te schrijven. Ook daar moet je toch steeds weer zin in hebben en tijd voor nemen. Nog 1 week, mannen, neem de tijd ook voor jezelf, geniet van alles en nogmaals TOP TOP TOP!!!!!
    Liefs van Sophie en ook zeker van Hans

• 26 Januari 2013 - 19:47

Joke Karman En Fons Gieles:

Zo, dat begint er al echt uit te zien als een huis! Hier leek het toch allemaal om te gaan. Het voorbereidende werk is zo belangrijk en neemt een hoopt tijd in. Dat zie je later niet terug, maar als de fundering niet goed is.... Een goed begin is het halve werk! Ik schrijf 'hier leek het toch allemaal om te gaan'... maar alles wat jullie daarnaast gedaan hebben is ontzettend veel en onbetaalbaar! Ze zullen er daar vast enorm blij mee zijn.

Wat een goed idee om de bouwers donderdag te verrassen. Ze zullen vast erg blij zijn met jullie mooie oranje schoenen en gesponsorde kleding!

Het moet vast een goed gevoel geven om de apotheek zo geordend achter te laten, Kees.

Tijdens en na het concert hebben we aan jullie gedacht en over jullie gesproken, dus waren jullie er gewoon een beetje bij.

Een goede laatste week gewenst, met morgen de laatste rustdag aldaar.
    Groeten en liefs van Fons en Joke

• 26 Januari 2013 - 23:42

Petra:

Lieve mannen en vooral mijn Henselmannen,

Vanavond met Marion bij Kwartje Koffie geweest. En zoals ik al dacht, werd er vaak naar jullie geïnformeerd.

Helaas Jasper, werd jouw WFJC-team niet de sportploeg van Heiloo 2012. Maar voor ons ouders, trainers en supporters, zijn jullie dat natuurlijk wel.
    Gaby is sporttalent 2012 geworden en Pascal sportvrouw2012. Jurgen is ook nog even in het zonnetje gezet voor zijn prestaties in de G-judo.
    Het was erg gezellig.

Lieverds,

Probeer ook af en toe nog een beetje rust te nemen, alhoewel dat moeilijk zal zijn.
    Wij houden van jullie!

Liefs,
    Petra

• 27 Januari 2013 - 12:17

Anita Melgarejo:

En ook vandaag is het weer of ik er een beetje bij ben. Wat kun je goed/beeldend schrijven Kees. De enige die ik ken is Ted, van het koor, maar ondertussen ook de rest. Nog een paar dagen buffelen in het warme weer en dan komen jullie weer naar het natte Nederland. Bedankt dat ik mee kon lezen/ervaren. Anita

• 27 Januari 2013 - 13:22

Greet Van Richard:

Hoi Ted en andere mannen

Het is echt geen schaatsweer vandaag, dus nu is het tijd voor jullie. 4 graden boven nul met hééééél veel regen. Ik zou vanmorgen met zwager Ed nog gaan priksleeën op de Tocht bij de achter Berkmeer maar het was gewoon super slecht weer. Dus weer tijd voor ander dingen. Nog éffe en dan zijn jullie weer heerlijk thuis. Voor o.a. Ted staat er nog een mooie verrassing te wachten voor over 2 weken. Ik ga hem lekker zenuwachtig maken. (misschien weet hij het al) In ieder geval ontmoetten wij elkaar dan samen met onze partners. Verrassingen zijn altijd leuk, zowel voor de vrouwen als voor de mannen.

Nou mannen nog een goede week toegewenst. Onderstaand nog een klein positief bericht van EDISON

Thomas Edison had 2.000 keer geprobeerd om de gloeilamp uit te vinden. En niets leidde tot het gewenste resultaat. Toen zei zijn assistent: ‘Al ons werk is voor niets geweest. We hebben niets geleerd.’

‘We hebben inderdaad een lange weg afgelegd’, zei Edison. ‘En we hebben veel geleerd. We hebben 2.000 manieren ontdekt die niet werken. We weten steeds beter wat niet tot het gewenste resultaat leidt. Vanuit deze lessen zal er een dag komen dat de gloeilamp straalt.’

Een prachtig verhaal.

Dat licht straalt ook voor jullie.

Een hartelijke groet van Greet

• 27 Januari 2013 - 16:29

Gerard Mul:

Beste mannen in Zambia,

Zoals jullie gelezen hebben komt er dus geen 11 stedentocht.
    Persoonlijk vind ik het niet erg dat de sneeuw zowat weg is,
    want het was geen pretje om bij de visiotherapeut te komen met de scootmobiel.
    Dus heb ik veel binnen gezeten en had zodoende veel tijd om uitgebreid het nieuws
    van jullie te lezen en foto's te bekijken.
    Gisteravond met Jo in de Beun geweest, het was een hele mooie avond.
    Kees M weet hoe ik ben, toen er een lied opgedragen werd aan Joke Keet kwamen
    de tranen in mijn ogen zo ook bij het slotwoord van Marion. Wat ben ik toch in een prachtige familie terecht gekomen met zo'n fantastische vriendenkring.
    Uit de vele verslagen heb ik begrepen dat er heel veel is gerepareerd
    en zoals de laatste foto's laten zien wat er gemaakt is.
    Ik hoop dat de jullie de komende dagen nog wat plezier kunnen (geen eelt op de knieen
    krijgen van het bidden) beleven en een voorspoedige reis terug.

Groeten Gerard

P.s.ook de groeten van Jo die naar een lezing van Simone is.

• 27 Januari 2013 - 21:24

Liesbeth:

Lieve mannen,

Alles is hierboven al genoemd, toppers, kanjers, super etc.etc.! En daar sluit ik me volledig bij aan! Di t huisje was het doel van Reunion, maar al dat extra werk watjullie hebben verricht.... geweldig! Ik krijg er echt een brok van in mijn keel... zeker van het opknappen van het graf van Maria...

Leuk om een soort afscheidfeest te organiseren met zeer handige, nuttige en broodnodige cadeaus voor de harde werkers aldaar!

Zijn de buikklachten van de diverse mannen overigens weer wat beter geworden? Gelukkig is de sneeuw hier nu weg en is het de komende weken niet zo koud meer, dus dat maakt de temperatuursovergang voor jullie misschien net iets draaglijker...

Mannen, tot snel en zet 'em nog ff op deze laatste dagen!
    Groetjes Liesbeth

• 29 Januari 2013 - 00:22

Maaike:

Top mannen;
    Wat jullie daar aan het doen zijn!
    Een berg werk verzetten en wij kunnen via de foto's over jullie schouders mee kijken!

Ik geloof ook dat het over de baobab boom gaat, waar jullie de vruchten van mee hebben genomen.

Hier raast het griepvirus door Nederland dus wat dat betreft zitten jullie goed daar in Afrika!
    En Bea gaat plaats maken voor Alex op 30-4. Voortaan vieren we koningsdag op 27-4 behalve in 2014 dan is het nl zondag en zal het op 26-4 een feestdag worden.
    Zijn jullie weer op de hoogte van het nieuws hier.

Geniet nog van jullie avontuur daar, voor jullie het weten zit het erop!
    Succes met de laatste loodjes.
    En ook met het afscheid straks...

Ben trots op jullie allemaal!

Hier kan de tijd niet snel genoeg gaan voor sommigen, jullie niet onbekend!!!
    Hahaha, maar eerst nog aan het goede werk!

Lieve mannen,
    Het is een feestje om jullie te volgen.

Liefs, Maaike Kuyper-Bitter