Zondag 13 januari - Reisverslag uit Ushetu, Tanzania van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu Zondag 13 januari - Reisverslag uit Ushetu, Tanzania van Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan - WaarBenJij.nu

Zondag 13 januari

Door: De mannen in Ushetu

Blijf op de hoogte en volg Kees,Jasper,Arnold,Ted en Kees-Jan

13 Januari 2013 | Tanzania, Ushetu

Beste volgers,

Bedankt weer voor jullie reactie s,

We ruimen hier s avonds echt even tijd voor in om alle reacties te kunnen lezen.

Erg leuk om de reacties van mijn collega s van de Spoed Eisende Hulp te lezen.
Wat een orgininele titel: Waar is de MOL?
Nou...............hier in het bloedhete Tanzania. Vandaag ook weer ruim boven de dertig graden.
En dat terwijl het bij jullie vriest en er komende week misschien geschaatst kan worden.
Wij moeten daar nu even niet aan denken (en misschien in februari ook nog wel niet!)

Vandaar dat we tijdens onze rustdag heerlijk in de schaduw van de boom voor ons huisje zitten.
Arnold kon niet stilzitten en heeft even een schommelbank van afvalhout in elkaar getimmerd.
De foto spreekt voor zich. Er zal de komende tijd veel gebruik van gemaakt worden. (natuurlijk niet alleen door ons, maar ook door de zusters en de vele kinderen)

Gisteren hebben we aan het eind van de dag een twee uur durende wandeling gemaakt.
Eerst met een emmer pap en wat andere etenswaren naar een zeer arme vrouw die in een erbarmelijk onderkomen met vier kinderen woont. Echt te schreinend voor woorden.
Daarna naar een waterput waar de plaatselijke bevolking haar drinkwater uit haalt.......
Bekaf kwamen we terug, want wandelen in de felle zon (ook nog om 17 uur) valt niet mee.

Na het diner, voor ons huisje geprobeerd een kampvuurtje te maken. Dit lukte niet echt. Morgenavond maar opnieuw proberen.

Vannacht in ons nieuwe onderkomen redelijk goed geslapen.
Wel twee maal een behoorlijke hoosbui op ons dak, de watertank zal nu wel helemaal vol zijn.

Zondag de 13e een rustdag en vooral voor TED

Hij mag van de zusters en ons vandaag niets doen. Dat wordt een uitdaging voor hem!

Vanmorgen niet naar de kerk geweest. De viering begon om 05.00 uur, daar de pastoor daarna naar Kahama moet. Dit tijdstip was zelfs voor ons te gek!
Vandaar lekker uitgeslapen.

Begin van de middag zijn we met zuster Maria met de auto even naar het dichtsbijzijnde dorp gereden om daar bij de plaatselijke supermarkt (vloeroppervlakte zo n 4 vierkante meter) twee kratjes bier te kopen.
Ja zelfs onder deze omstandigheden, lukt het ons aardig om goed voor ons zelf te zorgen......

Lieve Juliette, hartelijk dank voor de mooie tekening van het ziekenhuisje met daarop een zieke patient in bed. Vooral de potten met pillen in allerlei verschillende kleurtjes, doet het heel goed in ons huisje.
Ik zal hier een foto van maken en je die komende week toesturen.

Dikke zoen,

Ted, Arnold, Jasper, Kees S. en Kees M.

• 13 Januari 2013 - 22:34

Petra:

Hallo mannen,

Jullie verslag staat er weer op. Onze koffers zijn nog niet eens uitgepakt en opgeruimd!
    Het was dit keer even puzzelen, want de foto's waren in een ander bestand gestuurd dan de vorige keren. Het is toch toch gelukt, mede dankzij Corina en Martijn.
    Corina en ik hebben het heerlijk gehad in Londen en ik was blij dat ik tijdens ons verblijf daar de site toch kon blijven bijwerken.
    Gezien het aantal volgers die jullie hebben en de vele reacties die er staan, leeft het bij vele mensen.

Lieve mannen, en vooral onze mannen, (trouwens Pap, de zondag is nog steeds een rustdag hoor! Alhoewel de schommelbank wel heel mooi is. Komt er ook een op ons plaatsje??) heel veel liefs, wij houden van jullie.

Petra en Corina (weer thuis.) en Martijn.

• 13 Januari 2013 - 22:48

Liesbeth:

Ha mannen!

Moet het toch ff kwijt hoor: jullie zijn toch: én man, én handig? Dan kun je toch wel een kampvuurtje maken??
    Verwacht morgen toch wel een foto met een schitterend vuurtje hoor!

;-) :-) hahaha!

Groetjes Liesbeth

• 14 Januari 2013 - 09:07

Ina Van Schagen:

Lieve Ted, Kees en Jasper, Arnold en KeesJan.

Toch een rustdag genomen, gelukkig dat jullie Ted in de gaten houden. Hoewel Kees mij had verzekerd dat het zijn eigen verantwoording is. Maar Ted kennende, en jullie nu waarschijnlijk ook, gaat hij door tot het gaatje.
    Ik kan me dus niet verheugen op een slanke Ted, gezien jullie overvloedige maaltijden.
    Wel heerlijk om te horen hoe veel werk jullie al hebben verzet. Dat moet toch geweldig zijn voor de zusters.
    Ik kan me goed voorstellen dat ze zeggen "kunnen jullie 5 maanden blijven".
    Dat de start voor het bouwen van een huisje nu in zicht komt, moet jullie wel goed doen.
    Dat was tenslotte de inzet.
    Maar de tijd is wel erg kort om dat helemaal te kunnen bouwen. Alleen de vundering leggen lijkt mij al een heidense klus. Ted pas met dat werk goed op je zelf!!!

Iik begin al te tellen. Over drie weken zijn jullie weer thuis.
    Het gaat hierl prima hoor. De tijd vliegt om en ik ben veel in Overijsel, daar is ook veel werk te doen.
    Gistermorgen gezongen in de kerk, en 2 verjaardagen meegevierd.
    Vandaag blijf ik nog in Heerhugowaard, en morgen ga ik weer naar Wesepe.

Met de paarden gaat het goed en Jet wordt ernorm verwend door Fons en Joke. Dat word wat wanneer we haar weer thuis halen.

Lieve Ted en Kees, ik denk veel aan jullie en kijk iedere dag meerdere keren of er weer een berichtje is.
    Het is heerlijk dat we jullie op afstand zo kunnen volgen. De foto's zijn geweldig om te zien.
    KeesJan, Jasper en Arnold ook veel succes en ik hoop dat jullie met elkaar ook veel lol beleven.

Dikke zoen voor allemaal.
    Liefs Ina

• 14 Januari 2013 - 13:18

=ingrid Görtz:

Wat geweldig om jullie verhalen te lezen, we worden zo heel goed op de hoogte gehouden. Jullie zeggen niet te zullen afvallen, maar is het eten ook erg lekker?? Ik heb geen idee wat jullie daar eten.
    Kees is een ware dokter en Ted een ware tuinman, geweldig, jullie kunnen echt alles....
    Ga zo door, ik denk dat de tijd zo om is. Gelukkig af en toe wat qualitytime voor je zelf zag al foto's van nijlpaarden giraffen en luipaarden, is dat dicht bij waar jullie verblijven? Gaaf!!

Succes

gr ingrid

• 14 Januari 2013 - 15:40

M. Iuxta Crucem:

Dag mannen,
    wij zijn weer terug van onze retraite in Luxemburg en hebben gister met veel smaak al jullie verslagen even bijgelezen!! Ik vind het super hoe jullie je houden in de toch moeilijke omstandigheden, en hoeveel werk jullie verzetten, echt helemaal goed!!!!!
    Ik hoop dat jullie morgen inderdaad met het doktershuisje kunnen beginnen. We doen ondertussen hier wat wij kunnen doen: bidden dat alles goed mag gaan, met jullie in de eerste plaats maar ook met het werk (en dat de plastic kranen het houden!).
    Groeten aan alle zusters daar,
    M. Iuxta Crucem SSVM, Heiloo

• 14 Januari 2013 - 16:59

Bea Peetoom:

Hallo mannen
    Wat een mooie verslag en foto,s weer .
    Vooral de foto, van het armoedige onderkomen maakte veel indruk.
    Ja Kees S dan hebben wij het hier toch beter voor elkaar.
    Echt een wereld van verschil.
    Jullie hebben daar gewandeld in de hitte ,en gisteren was hier de halve marathon met vorst , en nu begint het zelfs te sneeuwen.
    Veel succes met het bouwen van het dokters huisje ,dat zal nog wel even buffelen worden willen jullie dat nog afkrijgen denk .
    En hopelijk lukt het jullie vanavond wel om een kampvuur te maken,maar jullie krijgen daar alles voor elkaar dus dit moet zeker lukken.
    Nou Kees S nog een dikke kus van je zus.
    En mannen ga zo door
    Ps we gaan jullie even sponsoren,,want het is geweldig wat jullie daar allemaal doen

• 14 Januari 2013 - 20:37

Jan En Joke Verkroost:

Hallo mannen.

Wat leuk om jullie te volgen. En wat doen jullie veel goed werk. Ik zie net de foto van die opgezwollen hand, komt dat wel goed? Ziet er niet lekker uit.

Ted, doe je wel een beetje rustig. Je ben altijd zo`n vuurvreter. Neem je af en toe een rustmoment. Effe tijd voor een tukkie?

Hier is het lekker winterweer. Een paar dagen, dan kunnen we misschien wel schaatsen, dat is wat ander dan peentjes zweten.

Verder gebeurd er hier niet veel bijzonders.

Jullie nog heel veel succes en een dikke knuffel van Joke.

Groet Jan en Joke

• 16 Januari 2013 - 21:03

Van Doorn:

He mannen wat hebben jullie toch een mooi leven.
    Erg leuk om jullie te volgen via de mail.
    Lekker in de volle zon. en wij hier in de sneeuw en min 8.
    Ik hoop dat jullie alles voor elkaar kunnen krijgen voor dat jullie weer naar huis toe komen.
    Groet Astrid en Cees